Inloggen MijnONVZ

Veelgestelde vragen ZorgConsulent

Wij hebben de veelgestelde vragen aan de ZorgConsulent voor u op een rij gezet.

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact op met een van onze ZorgConsulenten via 0800 022 14 50 (gratis).

Veelgestelde vragen ZorgConsulent Alle veelgestelde vragen
  • Er is een lange wachttijd bij mijn specialist. Wat kunnen jullie voor mij doen?

    De ZorgConsulent kan u helpen met het vinden van een ander ziekenhuis waar de wachttijden wat korter zijn. U heeft hiervoor alleen een verwijzing nodig van uw huisarts. Goed om te weten: vaak heeft een huisarts al automatisch een verwijzing gestuurd naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Maar vanwege onze vrije keuze hoeft u zich daar niet aan te houden.

  • Ik heb twijfels over een voorgestelde behandeling. Wat kan ik doen?

    Twijfelt u, bijvoorbeeld over de arts, de behandeling of over iets anders? Bel onze ZorgConsulenten. Eventueel helpen zij u om een telefonische afspraak te maken met de medisch adviseur: een (tand)arts die u een uitgebreider advies geeft.   

  • Ik ga naar het buitenland. Wat krijg ik vergoed?

    Kiest u voor een behandeling in het buitenland? Dan kunt u kiezen voor een ziekenhuis waarmee ONVZ afspraken heeft gemaakt. Uw kosten worden dan veelal vergoed vanuit de basisverzekering. Kiest u voor een ander ziekenhuis? Neem dan contact op met de ZorgConsulent. 

     

    Belangrijk om te weten: als u een traject in het buitenland volgt, vinden de nacontroles ook in het buitenland plaats. Moet u daarna in een Nederlands ziekenhuis zijn voor een andere behandeling? Dan is het belangrijk dat u aangeeft dat u in het buitenland in een ziekenhuis bent geweest, in verband met het risico op MRSA-besmetting.   

  • Ik wil naar de beste arts. Kan dat?

    We begrijpen uw vraag maar de beste arts bestaat eigenlijk niet. De ZorgConsulenten van ONVZ geven u kwalitatief goede informatie over specialismen en (soms) medische aandoeningen in ziekenhuizen en klinieken in Nederland. En stemmen die af op uw persoonlijke situatie. Dat maakt het voor u gemakkelijker een gerichte keuze te maken voor bijvoorbeeld een ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum.

Heeft u vragen?

Tel 0800 022 14 50

Ma-vrij08.30 - 17.30 uur
Contact

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie X Sluit deze melding