Inloggen MijnONVZ

ONVZ app voor smartphone en tablet

Veelgestelde vragen over de smartphone app van ONVZ

ONVZ app voor smartphone en tablet Alle veelgestelde vragen
  • Wat kan ik allemaal met de app?

    De app biedt een vergoedingswijzer die speciaal is afgestemd op de verzekering(en) die u heeft. Daarnaast kunt u ook uw declaraties indienen via de app en zien wat de status van deze declaratie is. Er is ook de mogelijkheid om de stand van uw eigen risico te bekijken. Wilt u graag persoonlijk contact met één van onze medewerkers? In de ONVZ app staan onze belangrijkste telefoonnummers. Via de app kunt u ook gemakkelijk een mail naar ons sturen.

  • Wat moet ik doen om te kunnen inloggen met de app?

    Wanneer u voor het eerst de ONVZ app gebruikt moet u een activatiecode invullen. Deze activatiecode vraagt u aan in uw MijnONVZ omgeving. Om in te loggen in MijnONVZ gebruikt u uw DigiD met sms-code. Wanneer u de activatiecode invult in de app kunt u uw persoonlijke pincode aanmaken.

  • Wat moet ik doen als ik mijn telefoon kwijt ben?

    Wanneer u uw telefoon kwijt bent kunt u in MijnONVZ uw telefoon ontkoppelen. Hierdoor is de ONVZ app op die telefoon niet meer te gebruiken, zonder opnieuw te activeren.

  • Ik heb geen MijnONVZ. Hoe maak ik dit aan?

    U hoeft geen account aan te maken voor MijnONVZ. Door middel van uw DigiD met sms-code kunt u inloggen.

  • Ik heb geen DigiD. Hoe maak ik dit aan?

    Via de website van DigiD kunt u uw eigen DigiD inloggegevens aanvragen. Tijdens dit proces kunt u aangeven dat u van de extra sms-controle gebruik wilt maken. Deze functie is vereist om te kunnen inloggen in MijnONVZ.

  • Mijn activatiecode werkt niet, wat nu?

    Let er op dat u de juiste activatiecode invult en internetverbinding heeft. Na tien minuten komt uw activatiecode te vervallen en moet u een nieuwe activatiecode aanvragen. Lukt het nog niet? Neem dan contact op met ons servicecenter.

  • Moet ik de app eerst activeren voordat ik online kan declareren?

    Ja, zonder de app te activeren is online declareren via de app niet mogelijk. In de oude app hoefde dit niet omdat deze geen persoonlijke gegevens bevatte en daardoor niet beveiligd hoefde te worden via een pincode en activatieprocedure.

  • Kan ONVZ ook namens mij de app activeren?

    Nee, alleen een klant van ONVZ met een MijnONVZ account kan de app activeren. ONVZ  kan dit niet namens een gebruiker. Het is alleen mogelijk om de app op de device zelf te activeren.

  • Waarom moet ik de app activeren?

    De app bevat vertrouwelijke informatie die niet zomaar door ONVZ vrij beschikbaar mag worden gesteld. Om er zeker van te zijn dat alleen de personen op wie deze informatie betrekking hebben deze gegevens kunnen inzien, dient de app via een MijnONVZ account geactiveerd te worden.

  • Heb ik per se een MijnONVZ account nodig om de app te activeren?

    Ja, zonder MijnONVZ is het niet mogelijk de app te activeren.

Heeft u vragen?

Tel 030 639 62 22

Ma-vrij08.30 - 21.00 uur

Contact

Zorgverzekeringen

Uw gezondheid is onze zorg. Met uitgebreide vergoedingen, aantrekkelijke premies en persoonlijke service.

Zorgverzekeringen >
Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie X Sluit deze melding