Inloggen MijnONVZ

De Persoonlijke ZorgConsulent kent uw verhaal

”Mensen vinden het prettig dat we hun situatie kennen en actief met hen meedenken”, zo vertelt Hilly van Haaften over haar eerste ervaringen als Persoonlijk ZorgConsulent. Sinds een paar maanden biedt ONVZ deze nieuwe service aan, speciaal voor klanten die te maken hebben met borstkanker of prostaatkanker. “Zij blijken een vast aanspreekpunt te waarderen.”

Wachttijd naar één dag

Tijdens hun hele behandelingstraject kunnen verzekerden die te maken hebben met borst- of prostaatkanker telefonische ondersteuning krijgen van één vaste ZorgConsulent. De eerste ervaringen zijn positief. Hilly van Haaften: “Zo heb ik de wachttijd voor een onderzoek terug kunnen brengen van vijf werkdagen naar één, in een ander ziekenhuis. Aan het eind van de volgende dag had de mevrouw de uitslag. Dat scheelde haar dagen wachten in onzekerheid.”

Van taxi tot beweegprogramma

De Persoonlijke ZorgConsulent is goed op de hoogte van de verschillende behandelmogelijkheden bij borst- en prostaatkanker. Hilly: “Wij kunnen nadere informatie bieden, bijvoorbeeld over ondersteunende diensten zoals vervoer naar het ziekenhuis, begeleiding op het psychologische vlak of fysio- of oedeemtherapie. Maar je kunt ook denken aan beweegprogramma’s zodat mensen kunnen werken aan hun conditie.”

Maar één keer

“Het fijne van de Persoonlijke ZorgConsulent is dat mensen hun verhaal maar één keer hoeven te vertellen”, zegt Hilly. “Dat geeft rust en vertrouwen, zeker in zo’n onrustige periode waarin er nogal wat op iemand afkomt.” Als klanten dat prettig vinden, maken de Persoonlijke ZorgConsulenten ook een terugbelafspraak. “Bijvoorbeeld om te horen hoe een consult in het ziekenhuis verliep en wat we verder nog kunnen doen om te ondersteunen.”

ZorgConsulent voor algemene zorgvragen

Naast de Persoonlijke ZorgConsulent biedt ONVZ de ondersteuning van de ZorgConsulent. De ZorgConsulent is er voor een breder palet aan vragen op het gebied van gezondheid, preventie, ziekte en zorg. Daarnaast kan de ZorgConsulent u helpen met (wachtlijst)bemiddeling. In 2012 verkortte de ZorgConsulent de wachttijd van verzekerden op hun verzoek met gemiddeld 80%.

Contact opnemen

U kunt de ZorgConsulent op werkdagen bereiken van 08.30–17.30 uur via 0800 022 14 50 (gratis). Ook uw Persoonlijke ZorgConsulent kunt u via dit nummer benaderen. Een vraag stellen per mail is uiteraard ook mogelijk.

Artikelen ONVZ Nieuws Maart 2013

Heeft u vragen?

Tel 030 639 62 22

Ma-vrij08.30 - 21.00 uur

Contact

Zorgverzekeringen

Uw gezondheid is onze zorg. Met uitgebreide vergoedingen, aantrekkelijke premies en persoonlijke service.

Zorgverzekeringen >

Blijf op de hoogte

Word fan van ONVZ Zorgverzekeraar op Facebook en blijf op de hoogte!

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie X Sluit deze melding