Inloggen MijnONVZ

De kracht van zaden, bessen en (zee)groenten

Veel groente en fruit, weinig verzadigd vet en suiker én veel variatie. Zo ziet een gezond eetpatroon er in grote lijnen uit. Maar kent u de Goji-bessen, Chiazaad en Tarwegras al?

Er zijn zaden, bessen en groenten die veel mineralen, vitaminen, aminozuren en antioxidanten bevatten. Soms kunt u ze zo uit de hand eten, een andere keer gebruikt u ze in een shake of salade.

Kent u deze al?

  1. Goji-bessen: goed voor de weerstand, helpen bij gewichtsbeheersing en verbeteren de spijsvertering. Lekker in een smoothie of als tussendoortje.
  2. Açai bessen: verhogen het metabolisme, reinigen uw lichaam en werken ontstekingsremmend. Als poeder in yoghurt of een smoothie, vers als tussendoortje of als sap.
  3. Chiazaad: rijk aan omega-3-vetzuren, geeft snel een voldaan gevoel. Eerst twintig minuten weken in koud water, daarna toevoegen aan havermout of een smoothie.
  4. Tarwegras (gekiemde tarwewortels): een energie booster, bevat veel vitaminen en mineralen. Ook als kant-en-klaar tarwegrassap verkrijgbaar.
  5. Chlorella (mircro-alg): heeft een reinigende werking. In poedervorm toe te voegen aan smoothies, shakes, yoghurt of salades.

Varieer voldoende

De hierboven genoemde producten zijn verkrijgbaar bij natuurwinkels. Uiteraard staat een gevarieerde voeding voorop. Geen enkel voedingsmiddel bevat alle stoffen die een lichaam nodig heeft om goed te kunnen functioneren.

Artikelen ONVZ Nieuws September 2013

Heeft u vragen?

Tel 030 639 62 22

Ma-vrij08.30 - 21.00 uur

Contact

Zorgverzekeringen

Uw gezondheid is onze zorg. Met uitgebreide vergoedingen, aantrekkelijke premies en persoonlijke service.

Zorgverzekeringen >

Blijf op de hoogte

Word fan van ONVZ Zorgverzekeraar op Facebook en blijf op de hoogte!

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie X Sluit deze melding