Inloggen Digitaal Portaal

Uitkeringsbericht


Hieronder staan de veelgestelde vragen over Uitkeringsbericht

Uitkeringsbericht Alle veelgestelde vragen
  • Wat betekent 'onderling verrekend met vorige verzekeraar'?

    Stapt een klant over naar een andere zorgverzekeraar, dan verrekenen de betrokken verzekeraars onderling de (eventuele) reeds betaalde zorgkosten. Daar merkt de klant niets van. Op het uitkeringsbericht staan deze bedragen aangegeven onder het kopje ‘OV’ (onderling verrekend).

    Het gaat vaak om kosten die in het begin van het jaar zijn gemaakt. Let op: deze kunnen wel invloed hebben op het eigen risico en/of de eigen bijdrage.

  • Wat zijn de gevolgen van de onderlinge verrekening voor de no-claim van de basisverzekering?

    Ook het no-claim bedrag wordt onderling verrekend tussen de oude en nieuwe verzekeraar. De klant kan dit zien op de bijlage 'Overzicht no-claim en eigen risico voor de basisverzekering' bij het uitkeringsbericht.  

    Bij vragen of onjuistheden kan u of uw klant contact opnemen met ons Service Center via 030 639 62 22 (werkdagen van 8.30-17.30 uur).

  • Wat zijn de gevolgen van de onderlinge verrekening voor het eigen risico?

    Heeft een klant gekozen voor een eigen risico, dan verrekenen de verzekeraars dit onderling bij een overstap. Dit staat op het 'Overzicht no-claim en eigen risico voor de basisverzekering' bij het uitkeringsbericht aantreft.  

    Bij vragen of onjuistheden kan u of uw klant contact opnemen met ons Service Center via 030 639 62 22 (werkdagen van 8.30-17.30 uur).

  • Wat zijn de gevolgen van de onderlinge verrekening als er volgens de voorwaarden een maximale vergoeding geldt?

    Zijn er kosten betaald aan de vorige verzekeraar betaald die volgens uw verzekering een maximale vergoeding kennen, dan worden deze kosten berekend bij de onderlinge verrekening. Dit kan betekenen dat uw maximale vergoeding is bereikt of overschreden. In dit laatste geval, hebben wij nog een bedrag tegoed van de klant. Dit wordt verrekend met de volgende uitkering of de klant krijgt hiervan een acceptgiro. De maximale vergoedingen staan in de polisvoorwaarden.  

    Bij vragen of onjuistheden kan u of uw klant contact opnemen met ons Service Center via 030 639 62 22 (werkdagen van 8.30-17.30 uur).

  • Wat zijn de gevolgen van de onderlinge verrekening bij eventueel niet verzekerde kosten?een maximale vergoeding geldt?

    Het kan voorkomen dat wij kosten aan een vorige zorgverzekeraar hebben betaald die volgens de huidige verzekering niet (meer) vergoed worden. Wij verrekenen dit bedrag dan met de volgende uitkering of de klant krijgt hiervan een acceptgiro.  

    Bij vragen of onjuistheden kan u of uw klant contact opnemen met ons Service Center via 030 639 62 22 (werkdagen van 8.30-17.30 uur).

Heeft u vragen?

Ma-vrij08:30 - 17:30 uur

vo@onvz.nl

Contact
Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie X Sluit deze melding