Inloggen Digitaal Portaal

Verzekeringspasjes


Hieronder staan de veelgestelde vragen over Verzekeringspasjes

Verzekeringspasjes Alle veelgestelde vragen
  • Wie krijgt een zorgverzekeringspas en wat kan een klant ermee?

    Iedereen met een basisverzekering bij ONVZ ontvangt van ons een zorgverzekeringspas. Dus ook kinderen. Een klant kan de pas gebruiken bij een apotheek of in een ziekenhuis in Nederland.

    Ook de zorgkosten in het buitenland worden vergoed conform de Zorgverzekeringswet. De klant moet de kosten wel ter plekke betalen en kan de nota achteraf declareren bij ons.

    Bij een spoedopname in het ziekenhuis moet de klant eerst contact opnemen met de ONVZ Zorgassistance. Het adres en het telefoonnummer staan op de achterkant van de ONVZ zorgverzekeringspas: 088 668 97 67.

  • Hoe kan iemand een nieuwe zorgverzekeringspas aanvragen (bijvoorbeeld bij diefstal)?

    Dit kan telefonisch en schriftelijk via: 

    ONVZ Zorgverzekeraar
    Postbus 392
    3990 GD Houten
    Tel: 030 639 62 22

  • De gegevens op de pas kloppen niet. Wat nu?

    De klant kan wijzigingen en onjuistheden telefonisch of schriftelijk aan ons doorgeven. Wij controleren de gegevens dan bij de GBA (Gemeentelijke Basisadministratie). Kloppen deze inderdaad niet, dan zorgen wij uiteraard voor een nieuwe, correcte pas.  

    Onze contactgegevens:
    ONVZ Zorgverzekeraar
    Postbus 392
    3990 GD Houten
    Tel: 030 639 62 22

Heeft u vragen?

Ma-vrij08:30 - 17:30 uur

vo@onvz.nl

Contact
Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie X Sluit deze melding