Inloggen Digitaal Portaal

ONVZ in gesprek met u

ONVZ wil – als uw persoonlijk kennispartner op het gebied van zorg en vitaliteit – het gehele jaar met u in gesprek zijn. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat vakgenoten onderling ervaringen kunnen delen en elkaar inspireren. ONVZ faciliteert dit graag door middel van gesprekken aan de ONVZ-tafel. De zeven kerninzichten van de laatste bijeenkomsten delen wij graag met u.

Op 19, 20 en 25 juni jl. hebben de eerste ‘ONVZ Aan tafel! bijeenkomsten’ plaatsgevonden. In een ontspannen setting wisselden dertig verzekeringsadviseurs uit verschillende regio’s van gedachten over kansen in de zorgverzekeringsmarkt. Naar aanleiding hiervan hebben we een zevental kerninzichten geformuleerd die we u niet willen onthouden.

Zeven kerninzichten

Low interest versus high interest
Verzekeringen zijn over het algemeen low interest producten. Gezondheid is daarentegen een high interest thema. Door in communicatie meer aandacht te geven aan gezondheid wordt de zorgverzekering meegezogen en neemt de interest hiervoor toe.

Een collectief is een verzameling individuele klanten
Medewerkers in een collectief gedragen zich als een ‘gewone’ individuele klant. Echter wel met de mogelijkheid om door collega’s positief te worden beïnvloed. Hierdoor is een medewerker nog steeds een individuele klant maar wel één met hogere scoringskans.

Keuzestress
Het landschap van zorgverzekeringen is voor een consument onoverzichtelijk. De juiste keuze maken kan op één moment in het jaar. Dat levert keuzestress op. Het (vroegtijdig) communiceren en aanbieden van slechts enkele overzichtelijke keuzes helpt.

Klantcontact
Er zijn veel meer momenten dan alleen eind van het jaar waarop klantcontact kan plaatsvinden. Hierin gezamenlijk optrekken, biedt een uitgelezen mogelijkheid om in het voorseizoen klanten al positief ‘te bewerken’.

Zorgconsumptie
Zodra een klant de hoge kwaliteit en service van de combinatie ONVZ en de verzekeringsadviseur heeft ervaren door gebruik te moeten maken van zijn polis, neemt switchgedrag sterk af. Geen oproep tot verhoging van zorgconsumptie, maar wel een oproep tot passend gebruik.

Meerwaardekopers
Het grootste deel van de Nederlandse bevolking is een zogenaamde meerwaardekoper. Dit houdt niet in dat deze groep graag te veel betaalt voor een product. Ze zijn bereid om te betalen voor meerwaarde. Maar die moet dan wel zichtbaar zijn! Wat die meerwaarde is, verschilt per klant.

Regierol
Werkgevers zijn gevoelig voor een partij die de totale regie in handen neemt – en dus ontzorgt – rondom de gezondheid van hun medewerkers. Door hun positie kunnen verzekeringsadviseurs die rol zeer goed invullen.

Wilt u ook Aan tafel! met ONVZ?

Terugkijkend op deze drie ‘ONVZ Aan tafel! bijeenkomsten’ vinden wij de middagen succesvol en inspirerend. ONVZ gaat daarom graag door met het faciliteren van deze bijeenkomsten voor u. Wilt u ook een keer Aan tafel! met ONVZ? Wilt u bijvoorbeeld meer weten over de BeterWerkenCoach, ZorgConsulent of functionaliteiten van het Digitaal Portaal? Heeft u zelf een onderwerp waarover u graag met ONVZ en/of andere verzekeringsadviseurs van gedachte wisselt? Neemt u dan contact met ons op via 030 639 64 10.

Artikelen ONVZ Nieuws Augustus 2012

Heeft u vragen?

Ma-vrij08:30 - 17:30 uur

vo@onvz.nl

Contact
Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie X Sluit deze melding