Inloggen Digitaal Portaal

Wanneer en hoe verzendt ONVZ polisbladen?

In de praktijk blijkt elke zorgverzekeraar zijn eigen methode van verzending van polisbladen te hanteren. Omdat wij daar regelmatig vragen van verzekeringsadviseurs over ontvangen, lichten wij hier graag nog eens kort toe hoe en wanneer ONVZ polisbladen verzendt.

Er zijn verschillende situaties die voor ONVZ aanleiding vormen om de verzekerde een (nieuw) polisblad toe te sturen. In alle gevallen gaat het om toezending van de fysieke polis, op papier dus. Indien u te kennen heeft gegeven kopieën van polisbladen te willen ontvangen, dan sturen wij u die digitaal (via e-mail) toe in de volgende gevallen:

  • Bij de opmaak van een nieuwe polis.
  • Als sprake is van herstel van een polis.
  • Bij inhoudelijke wijzigingen van het verzekeringspakket.
  • Als de betaaltermijn gewijzigd wordt.
  • Bij aanpassing van het eigen risico.

Bij de toezending van een nieuw polisblad staat daar altijd de reden van afgifte op vermeld. Aan de hand daarvan kunt u snel nagaan welke eventuele consequenties de mutatie voor uw kantoor heeft.

Van alle andere wijzigingen, zoals een adreswijziging door aanpassing in de Basis Registratie Personen (BRP, voorheen GBA), ontvangt u dus geen nieuw polisblad meer. 

Nog vragen?

Heeft u nog vragen over de verzending van polisbladen? Neemt u dan contact op met uw relatiemanager. U kunt ONVZ ook bereiken via 030 639 64 10 of een e-mail sturen naar vo@onvz.nl.

Artikelen ONVZ Nieuws December 2015

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie X Sluit deze melding