Inloggen Digitaal Portaal

Verzeker uw klant van een zorgeloze vakantie in het buitenland

De vakantieperiode is aangebroken, voor
u en voor uw klanten. Wij hebben handige informatie op een rijtje gezet over zorg tijdens buitenlandse reizen. Daarmee kunt u uw ONVZ-relaties gemakkelijk en snel informeren. Want een zorgeloze vakantie begint met een goede voorbereiding, ook op het gebied van zorg.

1. Het juiste verzekeringsbewijs mee op reis

In de meeste landen geldt de ONVZ Zorgpas, met op de achterzijde de Europese gezondheidskaart/European Health Insurance Card (EHIC). Gaat uw klant naar een verdragsland? Dan is het belangrijk om vooraf een verdragsformulier aan te vragen. Voor landen als Cuba, Rusland en Zuid-Afrika is een Engelstalige verzekeringsverklaring nodig.

Met het juiste verzekeringsbewijs heeft uw relatie recht op de noodzakelijke (onvoorziene) medische zorg bij ziekte of een ongeval in de EU-, EER- of verdragslanden. In de meeste landen hoeft hij/zij de zorgkosten niet zelf voor te schieten en is geen garantieverklaring van ONVZ nodig. Uw klant kan dan aanspraak maken op vergoeding volgens de regelgeving van het land waar hij/zij op vakantie is.

2. Ook een reisverzekering met dekking voor ziektekosten?

De basisverzekering en een eventuele aanvullende zorgverzekering maken een reisverzekering niet overbodig. Bijvoorbeeld voor de vergoeding van een behandeling die in het buitenland duurder is dan in Nederland. Of voor het dekken van mogelijke bijkomende kosten als iemand in het buitenland zorg nodig heeft (zoals repatriëring). Deze kosten maken meestal geen deel uit van de zorgverzekering.

3. De zorgverzekeringen van ONVZ bieden vergoedingen voor vaccinaties

Alle aanvullende verzekeringen van ONVZ bieden een (gedeeltelijke) vergoeding voor vaccinaties.

4. Handige adressen in de ONVZ Zorgpas App

In de ONVZ Zorgpas App staan alle belangrijke telefoonnummers van ONVZ. Zoals van het Service Center en ONVZ Zorgassistance, onze 24-uurs hulpdienst voor zorg in het buitenland. Daarnaast is het mogelijk om vergoedingen digitaal te checken en declaraties in te dienen. Goed om te weten: de app vervangt de EHIC-kaart niet!

5. Voor zorgvragen tijdens de buitenlandse vakantie: ONVZ ReisArts

Ook dit jaar kunnen klanten van ONVZ tijdens hun buitenlandse vakantie weer een beroep doen op de ONVZ ReisArts. Met vragen over klachten als buikgriep of huiduitslag, informatie over medicijnen of het dichtstbijzijnde ziekenhuis. De ReisArts is te bereiken van
25 juli tot en met 31 oktober 2013 via het telefoonnummer van ONVZ Zorgassistance, +31 (0)88 668 97 67 (24 uur per dag).

6. Voor spoedeisende zorgvragen in het buitenland: ONVZ Zorgassistance

Onze internationale ONVZ Zorgassistance helpt bij het regelen en afhandelen van spoedeisende medische hulp in het buitenland:
+31 (0)88 668 97 67.

7. Declareren met originele voorschriften en rekeningen van behandelingen

Om een behandeling in het buitenland te kunnen declareren, is het noodzakelijk om alle originele rekeningen, nota’s en kwitanties met een declaratie mee te sturen.

Wat kunt u doen met deze informatie?

Met bovenstaande informatie kunt u uw meerwaarde als adviseur laten zien: u denkt mee en geeft praktische adviezen. De gegevens zijn op verschillende manieren te gebruiken, zoals tijdens een adviesgesprek, op uw website en in uw nieuwsbrief.

Nog vragen?

Heeft u nog vragen over zorg in het buitenland of over de tips? Neem dan contact met uw relatiemanager. U kunt ONVZ ook bereiken via 030 639 64 10 of een mail sturen naar vo@onvz.nl. Wij staan u graag te woord.

Artikelen ONVZ Nieuws Juli 2013

Heeft u vragen?

Ma-vrij08:30 - 17:30 uur

vo@onvz.nl

Contact

Zorgverzekeringen

Uw gezondheid is onze zorg. Met uitgebreide vergoedingen, aantrekkelijke premies en persoonlijke service.

Zorgverzekeringen >
Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie X Sluit deze melding