Inloggen Digitaal Portaal

Automatische BSN-check bij aanvraag verzekering

Bij het online aanvragen van nieuwe verzekeringen vervalt de verplichte vermelding van het Burgerservicenummer (BSN) van de verzekeringnemer en eventuele medeverzekerden. Als verzekeringsadviseur hoeft u dit dus niet meer voor uw relaties uit te zoeken.

De online koppeling van het administratiesysteem van ONVZ met de Basis Registratie Personen
(BRP – voorheen GBA) maakt dit mogelijk. Binnenkomende aanvragen worden op basis van postcode, huisnummer en geboortedatum direct online gematcht met de BRP. Op die manier wordt het direct duidelijk als persoonsgegevens incorrect zijn. De nieuwe werkwijze is klantvriendelijker en maakt een snellere verwerking van polissen mogelijk.

De automatische BSN-check draagt tevens bij aan een snellere verwerking van wijzigingen op bestaande polissen. De ervaring leert dat consumenten vaak gebruikmaken van de ONVZ aanvraagstraat om wijzigingen door te geven. Dankzij de BSN-check is het mogelijk om binnenkomende berichten van bestaande relaties direct naar de juiste afdeling te dirigeren. Ook dit werkt zeer tijdbesparend.

Nog vragen?

Heeft u nog vragen over de automatische BSN-check? Neemt u dan contact op met uw relatiemanager. U kunt ONVZ ook bereiken via 030 639 64 10 of een e-mail sturen naar vo@onvz.nl.

Artikelen ONVZ Nieuws November 2015

Heeft u vragen?

Ma-vrij08:30 - 17:30 uur

vo@onvz.nl

Contact

Zorgverzekeringen

Uw gezondheid is onze zorg. Met uitgebreide vergoedingen, aantrekkelijke premies en persoonlijke service.

Zorgverzekeringen >
Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie X Sluit deze melding