VECOZO


Hieronder staan de veelgestelde vragen over VECOZO


  • Welke typen VECOZO-certificaten zijn er?

    Een persoolijk certificaat
    Een persoonlijk certificaat mag alleen door de gebruiker zelf worden gebruikt. Hiermee logt de gebruiker in op de VECOZO-website (met behulp van een zelf gekozen wachtwoord).

    Een systeem certificaat
    Een systeem certificaat is niet-persoonsgebonden. Dit certificaat wordt gekoppeld aan een elektronisch programma om van daaruit automatisch een COV uit te kunnen voeren via een COVXML-bestand (ook wel ‘onder-water-controle’ genoemd). Het voordeel is dat er geen wachtwoord nodig is en dat alle gebruikers die toegang hebben tot het programma tegelijkertijd een COV kunnen uitvoeren.

    Er zijn ook programma's waarmee direct gedeclareerd kan worden.

    Of uw programma hiervoor geschikt is kunt u bij uw softwareleverancier van uw declaratieprogramma navragen.

  • Welk type VECOZO-certificaat heb ik nodig?

    In de meeste gevallen heeft u genoeg aan 1 persoonlijk certificaat voor de contactpersoon. Hiermee kunt u inloggen op de VECOZO-website om een COV uit te voeren en uw declaraties in te dienen en te volgen.

    De ervaring leert wel dat steeds meer declaratieprogramma’s deze acties automatisch uitvoeren en er dus het systeemcertificaat uitermate gewenst en benodigd is.

  • Hoe kan ik een VECOZO-certificaat aanvragen?

    Wanneer u nog niet aangesloten bent bij VECOZO

    Dat kan via de VECOZO-website (http://www.vecozo.nl/). Klik op 'Ik ben zorgverlener >>
    Aanmelden >> Aansluiting, vul het formulier in en verzend het. Binnen enkele dagen ontvangt u dan een informatiepakket per post. Hierin vindt u algemene informatie over VECOZO en aanvraagformulieren.

    Wanneer u wel aangesloten bent bij VECOZO

    Dat kan via de VECOZO-website (http://www.vecozo.nl/). Klik op 'Ik ben zorgverlener >> Aanvraagformulier.

  • Waar kan ik terecht met vragen over VECOZO-certificaten?

    Op de VECOZO website vindt u meer informatie over de VECOZO certificaten:
    www.vecozo.nl >> Ondersteuning >> Helpdesk >> Vraag & Antwoord
    www.vecozo.nl >> Ondersteuning >> Vraag & Antwoord

  • Wat zijn normale responstijden bij VECOZO?

    VECOZO heeft afspraken gemaakt met verzekeraars over de beschikbaarheid, bereikbaarheid en responstijden. De applicatie voor het uitvoeren van een COV is 7 dagen per week 24 uur per dag beschikbaar. De gegevens van de verzekeraars moeten minimaal 99 procent van de tijd bereikbaar zijn. Met uitzondering van calamiteiten, zoals uitval van de internetverbinding (buiten de schuld van de zorgverzekeraar). De responstijd voor COV online bedraagt gemiddeld 1,0 seconde en maximaal 1,5 seconde.

    Voldoet een verzekeraar niet aan de gestelde voorwaarden dan kan VECOZO (na overleg) besluiten de verzekeraar tijdelijk af te sluiten tot weer aan de eisen wordt voldaan. Dit wordt uiteraard tijdig gemeld aan de gebruikers.

  • Hoe vaak en op welk moment wordt VECOZO ververst?

    De zorgverzekeraars die hun bestand bij VECOZO onderbrengen, leveren iedere (werk)dag nieuwe gegevens aan. Het tijdstip van 'verversen' hangt af van het moment van aanlevering en kan per verzekeraar verschillen. Dit proces loopt de hele dag door en de switch van de oude naar de nieuwe gegevens vindt ongemerkt plaats.
    Overigens, de tijdigheid van de gegevens is niet anders dan wanneer een zorgverzekeraar zelf de gegevens beheert.

Direct contact

Tel 030 639 62 60

Contact

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie X Sluit deze melding