Inloggen met iDIN
Met iDIN logt u in bij MijnONVZ met de vertrouwde inlogmethode van uw bank. iDIN is makkelijk, veilig en betrouwbaar.
Vanaf 5 april 2021 kunt u bij ons niet meer inloggen met iDIN. Benieuwd naar de alternatieven? Lees meer >
Goed om te weten
-
iDIN is een alternatieve manier waarmee u kunt inloggen bij MijnONVZ. Deze manier is ontwikkeld door de banken en wordt ook gebruikt voor het inloggen bij onder meer overheidsinstanties en webwinkels. Met iDIN identificeert u zich online met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van uw eigen bank. Zo hoeft u veel minder gebruikersnamen en wachtwoorden te onthouden.
-
Uw bank verstrekt bij het activeren eenmalig de persoons- en adresgegevens die bij de bank zijn geregistreerd. Deze gegevens controleren wij met de gegevens in ons administratiesysteem. U doet geen betaling, ONVZ heeft geen inzicht in uw betaalgegevens en de bank heeft geen inzicht in uw gegevens bij ONVZ.
-
De gegevens die ONVZ van de bank ontvangt, moeten overeenkomen met de gegevens die ONVZ in de administratie heeft. Hierbij gaan wij uit van de gegevens waarmee u staat ingeschreven bij uw gemeente. Als u inlogt met iDIN controleren wij of wij u herkennen op basis van uw gegevens waarmee u bij uw bank geregistreerd staat.
-
Net als bij internetbankieren en betalen met iDEAL wordt u als u iDIN gebruikt omgeleid naar een beveiligde inlogpagina van uw eigen bank. U voert uw toegangscodes alleen in op die beveiligde inlogpagina, met het webadres van uw eigen bank en met een groen hangslotje dat is gekoppeld aan de naam van uw bank. De toegangscodes belanden niet bij andere organisaties. Lees meer op de website www.veiligbankieren.nl
Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.