Alle artikelen

Ilona Lantinga: ‘Ons contact met ONVZ is heel erg goed’

  • Categorie: Levensstijl
  • Categorie: Interview
  • Leestijd: 3 min
  • Datum: 8 november 2022

Toen ze een vreemde vlek op de huid van haar zesjarige dochter Lieke ontdekte, maakte Ilona Lantinga zich zorgen. Maar de wachttijd voor een specialistisch onderzoek in de buurt bleek enorm lang. Tot haar grote opluchting hielp een ZorgConsulent van ONVZ haar aan een adres in Almere, waar men nog wél ruimte kon maken.

Gastouder Ilona werkt in Amersfoort-Vathorst, waar ze drie dagen per week voor vijf kinderen zorgt. Zelf is ze getrouwd en heeft ze twee kinderen van 2,5 en bijna 7 jaar oud.

Ilona: ‘Enige tijd geleden vonden we bij mijn dochter Lieke een bruine vlek op haar bovenbeen. Eerst dacht ik dat het een pigmentvlek was.' Ilona besloot het even aan te kijken, maar bleef het in de gaten te houden. ‘Ik kreeg toch het idee dat de vlek groter werd.’

‘We hadden gehoord dat sommige zorgverzekeraars kunnen bemiddelen, waardoor je sneller terechtkunt op een andere plek. Dat was de reden dat we de ZorgConsulent van ONVZ opbelden. Hij heeft samen met ons bekeken of er een plek was waar we sneller geholpen konden worden.’

Grote zorgen

Het zat Ilona niet lekker, dus ze besloot met Lieke naar de huisarts te gaan. ‘Voor zover ik weet worden pigmentvlekken niet groter, dus ik begon me toch een beetje zorgen te maken. Je hoort zoveel over huidkanker de laatste tijd. Dus ik wilde er toch graag even naar laten kijken.’

De huisarts stuurde een foto door naar de dermatoloog, maar die kon daar niet genoeg op zien. Lieke moest langskomen voor een onderzoek, maar dat bleek niet zo makkelijk te gaan als gehoopt, vertelt Ilona. ‘We werden doorverwezen naar het ziekenhuis hier in Amersfoort, of een kliniek hier in de buurt. Maar de wachttijd bleek enorm lang, wel zo’n zes tot acht weken.’ Voor wie zich zorgen maakt over zijn kind is elke week wachten er één teveel, vertelt Ilona: ‘Je weet niet wat het is, dus je gaat je enorm zorgen maken.’

Snel geholpen

Ilona zocht contact met ONVZ. ‘We hadden gehoord dat sommige zorgverzekeraars kunnen bemiddelen, waardoor je sneller terechtkunt op een andere plek. Dat was de reden dat we de ZorgConsulent van ONVZ opbelden. Hij heeft samen met ons bekeken of er een plek was waar we sneller geholpen konden worden.’

Dat kon gelukkig, in Almere. ‘We zijn daar geholpen door een hele lieve man. Hij heeft ernaar gekeken en het bleek gelukkig mee te vallen. We kregen een zalfje, dat moesten we smeren. Binnen tien minuten stonden we weer buiten.’ Opgelucht en wel kon het gezin weer naar huis. ‘We waren er heel blij mee dat dit zo soepel verliep.’

Ilona en haar kinderen

Ilona Lantinga en haar kinderen

Vertrouwen

Het voorval heeft ervoor gezorgd dat Ilona nog meer vertrouwen heeft gekregen in ONVZ. ‘Ons contact met ONVZ is heel erg goed. Dat ze ons als zorgverzekeraar zo goed hebben geholpen met Lieke is alleen maar een bevestiging dat ze een geweldige zorgverzekeraar zijn.’

Wilt u advies van de ZorgConsulent?

De ZorgConsulent helpt u graag met meer informatie en advies. U kunt een terugbelverzoek achterlaten. Dan wordt u teruggebeld op de tijden die u aangeeft.