AVG: wat mag u opvragen namens de verzekerde en wat niet?

30-09-2019 - U wilt iets opvragen voor uw klant, maar krijgt van ons Service Center te horen dat wij vanwege de AVG toestemming nodig hebben van hem of haar. Vervelend, want dat kost u extra tijd en moeite en de klant wordt minder snel geholpen dan u zou willen.

Sinds de invoering van de AVG in 2018 is er regelmatig onduidelijkheid over welke informatie u als verzekeringsadviseur namens een verzekerde mag opvragen en welke niet. Dit is lastig, want hierdoor kunt u uw klanten niet altijd zo goed van dienst zijn als u zou willen. Ook voor ONVZ is het natuurlijk belangrijk dat onze verzekerden zo goed en zo snel mogelijk door u worden geholpen.

Informatieformulier

Daarom hebben wij een informatieformulier gemaakt, zodat u en ons Service Center precies kunnen zien wat u volgens de AVG wel en wat u niet kunt uitvragen namens de klant. Zo kunt u in een oogopslag zien welke dienstverlening u van ONVZ mag verwachten op de verschillende vragen die u heeft.

Machtigingsformulier

Ook ziet u zo eenvoudig voor welke vragen u een getekend machtigingsformulier nodig heeft van de verzekerde, zodat u niet meer voor verrassingen komt te staan bij het opvragen van informatie voor uw klanten. Op deze manier kunnen wij er samen voor zorgen dat de dienstverlening aan onze verzekerden nog verder verbetert. Deze machtiging is te vinden in Digitaal Portaal of de website van ONVZ.

Heeft u vragen? Neem dan contact op met ons Service Center op nummer 030 639 62 22.

Heeft u nog vragen?
We staan voor u klaar

Vragen over corona? Bekijk pagina Alles over coronavirus

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.