Heeft u vragen? Bel 030 639 62 22 English

Betalen

Kiezen hoe u uw zorgpremie, eigen risico en andere nota’s betaalt? De betaalwijzen vindt u hier overzichtelijk bij elkaar.

2 manieren om te betalen

Nota's voor premie en eigen risico / eigen bijdrage kunt u betalen via:

  • automatische incasso

    Wij incasseren de premie, eigen bijdrage of het eigen risico van uw rekening.

  • AcceptEmail

    U ontvangt een verzoek van ons per e-mail. Als u deze e-mail opent en op de knop ‘betalen’ drukt, gaat de betaling vervolgens zoals u met internetbankieren gewend bent. Meer weten? Ga naar onvz.nl/AcceptEmail.

Dagen waarop uw premie wordt afgeschreven

Heeft u gekozen voor automatische incasso? Dan wordt de premie afgeschreven rond de 29e van de maand voorafgaand aan de door u gekozen betaaltermijn.

Een voorbeeld: u betaalt per kwartaal, dan incasseren wij rond 29 maart de premie voor de termijn april tot en met juni.

Korting als u kiest voor andere betaaltermijn

De standaard betaaltermijn is maandelijks. Andere betaaltermijnen zijn echter ook mogelijk. U ontvangt dan de volgende korting op de premie:

  • 0,5% als u per kwartaal betaalt
  • 1% als u per half jaar betaalt
  • 2% als u per jaar betaalt

Aanpassen betaalwijze

Wilt u uw betaalwijze aanpassen? Dat kan op 2 manieren:

  • via MijnONVZ. Log in en kies in het menu Direct regelen voor Mijn gegevens wijzigen. Vervolgens wijzigt u onder Financiële gegevens de betaalwijze
  • door te e-mailen met ons Service Center 

Betalingsregeling

Kunt u een rekening even niet betalen? Vraag dan een betalingsregeling aan.

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.