Inloggen MijnONVZ

Drie keer motivatie vasthouden

Vaak beginnen we vol enthousiasme aan iets nieuws. We willen iets leren, ons fitter voelen of vaker afspreken met vrienden. Toch blijkt het op lange termijn moeilijk om goede voornemens vol te houden. Zó lukt het wel.

  1. Bewegen
    Wie beweegt, krijgt meer energie en traint zijn wilskracht. Bewegen hoeft niet in de sportschool; een wandeling of fietstocht is net zo effectief. En daarmee wordt het ook makkelijker om andere goede voornemens vol te houden.
  2. Stap voor stap
    We hebben dertig dagen nodig om een nieuwe gewoonte aan te leren. Dat lukt het beste als we het stap voor stap doen, in plaats van ons leven in één keer om te gooien.
  3. Bioritme
    Een avondmens moet ’s ochtends geen wonderen van zichzelf verwachten. Terwijl vroege vogels ’s avonds minder actief zijn. Wie iets succesvol wil ondernemen, doet er verstandig aan zijn bioritme te volgen.

Artikelen ONVZ Nieuws Oktober 2015

Heeft u vragen?

Tel 030 639 62 22

Ma-vrij08.30 - 21.00 uur

Contact

Zorgverzekeringen

Uw gezondheid is onze zorg. Met uitgebreide vergoedingen, aantrekkelijke premies en persoonlijke service.

Zorgverzekeringen >
Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie X Sluit deze melding