X Sluit deze melding

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie.

 

Overzicht kosten voor medische zorg

Veelgestelde vragen over Overzicht kosten voor medische zorg

Veelgestelde vragen

  • Wat is een ‘interne omboeking’?

    U heeft in 2010 of 2011 een nieuw cliëntnummer van ons gekregen. Het kan zijn dat er in dat jaar declaraties zijn verwerkt op uw oude cliëntnummer. Deze declaraties hebben wij naar uw huidige cliëntnummer geboekt, met een ‘interne correctie’. Daarvan heeft u al eerder van ons een 'Overzicht kosten voor medische zorg' ontvangen, onder uw oude cliëntnummer.
    De overboeking kan gevolgen hebben voor uw eigen risico en/of eigen bijdrage.

  • Wat zijn de gevolgen van de interne omboeking op mijn eigen risico?

    Heeft u een eigen risico en was dit nog niet volledig verrekend, dan kan dit met de kosten van deze omboeking wel (volledig) verrekend zijn. Dit geldt bij een interne omboeking in 2010 voor uw eigen risico in 2011. Bij een interne omboeking in 2011 geldt het voor uw eigen risico in 2011.

    Klopt de administratieve boeking niet of heeft u nog vragen? Wij staan u graag te woord. Ons Service Center is bereikbaar op werkdagen van 8.30-21.00 uur via 030 639 62 22 of via het contactformulier.

  • Wat zijn de gevolgen van de interne omboeking als er volgens de voorwaarden een maximale vergoeding geldt?

    Als er kosten bij deze omboeking zijn die volgens uw zorgverzekering een maximale vergoeding kennen, dan kan het zijn dat uw maximale vergoeding is bereikt. Het overige bedrag verrekenen wij met u. Uw maximale vergoedingen vindt u in de polisvoorwaarden.

    Klopt de administratieve boeking niet of heeft u nog vragen? Wij staan u graag te woord. Ons Service Center is bereikbaar op werkdagen van 8.30-21.00 uur via 030 639 62 22 of via het contactformulier.

  • Wat houdt ‘onderling verrekend met vorige verzekeraar’ in?

    Bent u overgestapt naar een andere verzekeraar, dan verrekenen uw oude en nieuwe zorgverzekeraar de kosten onderling.

    Op uw overzicht kosten voor medische zorg staan onder ‘OV’ (onderling verrekend) bedragen die door uw vorige zorgverzekeraar zijn vergoed en die wij vervolgens aan uw vorige verzekeraar hebben betaald. Het gaat meestal om kosten die in het begin van het jaar gemaakt zijn. Deze kosten kunnen gevolgen hebben voor uw eigen risico en/of eigen bijdrage.

  • Wat zijn de gevolgen van de onderlinge verrekening voor mijn eigen risico?

    Heeft u een eigen risico en dit was dit nog niet volledig verrekend, dan kan dit met onze onderlinge verrekening met uw vorige zorgverzekeraar wel (volledig) verrekend zijn. Dit geldt bij een onderlinge verrekening in 2010 voor uw eigen risico in 2010. Bij een onderlinge verrekening in 2011 geldt het voor uw eigen risico in 2011.

    Heeft er een verrekening plaatsgevonden, dan ontvangt u bij uw 'Overzicht kosten voor medische zorg' de bijlage ’Overzicht eigen risico voor de basisverzekering’ met de laatste stand van zaken. Controleert u de bedragen met de uitkeringsberichten van uw vorige verzekeraar?

    Kloppen de betalingen aan uw vorige zorgverzekeraar niet of heeft u nog vragen? Wij staan u graag te woord. Ons Service Center is bereikbaar op werkdagen van 8.30-21.00 uur via 030 639 62 22 of via het contactformulier.

  • Wat zijn de gevolgen van de onderlinge verrekening als er volgens de voorwaarden een maximale vergoeding geldt?

    Zijn er kosten aan uw vorige zorgverzekeraar betaald die volgens uw zorgverzekering een maximale vergoeding kennen, dan worden deze kosten hierbij berekend. Het kan zijn dat uw maximale vergoeding is bereikt of zelfs overschreden. In dat laatste geval hebben wij nog een bedrag van u tegoed. Dit bedrag verrekenen wij met uw eerstvolgende uitkering. Is dit niet mogelijk dan ontvangt u een acceptgiro van ons. Uw maximale vergoedingen vindt u in de polisvoorwaarden.
    Controleert u de bedragen met de uitkeringsberichten van uw vorige verzekeraar?

    Kloppen de betalingen aan uw vorige zorgverzekeraar niet of heeft u nog vragen? Wij staan u graag te woord. Ons Service Center is bereikbaar op werkdagen van 8.30-21.00 uur via 030 639 62 22 of via het contactformulier.

  • Wat zijn de gevolgen van de onderlinge verrekening bij niet verzekerde kosten?

    Hebben wij kosten aan uw vorige zorgverzekeraar betaald die volgens uw huidige zorgverzekering niet vergoed worden? Dan verrekenen wij deze bedragen met uw eerstvolgende uitkering. Is dit niet mogelijk dan ontvangt u een acceptgiro van ons.

    Controleert u de bedragen met de uitkeringsberichten van uw vorige verzekeraar?

    Kloppen de betalingen aan uw vorige zorgverzekeraar niet of heeft u nog vragen? Wij staan u graag te woord. Ons Service Center is bereikbaar op werkdagen van 8.30-21.00 uur via 030 639 62 22 of via het contactformulier.

Heeft u vragen?

Tel 030 639 62 22

Ma-vrij08.30 - 21.00 uur
Contact

Formulieren

pdf  Declaratieformulier U
pdf  Declaratieformulier Z

Bekijk alle formulieren

Zorgverzekeringen

Uw gezondheid is onze zorg. Met uitgebreide vergoedingen, aantrekkelijke premies en persoonlijke service.

Zorgverzekeringen