Heeft u vragen? Bel 030 639 62 22 English

Heeft u een vraag?
Neem contact met ons op

We staan voor u klaar. Waar kunnen we u mee helpen?

E-mail

  • Antwoord binnen 2 werkdagen

ZorgConsulent

  • Hulp en advies bij uw zorgaanvraag

Actuele vragen

  • Kan ik mijn eigen risico gespreid betalen?

    Kunt u de kosten van het eigen risico even niet in één keer betalen? Voorkom dan dat de rekeningen zich opstapelen en neem meteen contact met ons op. Met een betalingsregeling betaalt u het verschuldigde bedrag dan in termijnen terug. Zonder extra kosten. Als u inlogt in MijnONVZ kunt u dit gemakkelijk aangeven via Direct regelen. U kunt ons ook bellen op 030 639 62 22 of een e-mail sturen naar vd@onvz.nl. Dan kijken wij samen met u naar een passende oplossing.

  • Wanneer worden de nieuwe voorwaarden en premie bekendgemaakt?

    Uiterlijk 12 november ontvangt u van ons het aanbod voor uw verzekering voor volgend jaar. Zorgverzekeraars maken jaarlijks aan het einde van het jaar hun nieuwe voorwaarden en bijbehorende premie bekend. De voorwaarden voor de basisverzekering worden bepaald door de overheid. De voorwaarden voor de aanvullende verzekering worden door de zorgverzekeraar bepaald en kunnen ook worden aangepast.

  • Wat is een begeleidingsgesprek bij de apotheek?

    Als u een nieuw geneesmiddel van de apotheek krijgt bespreekt de apotheker of apothekersassistent met u wat u moet weten over dit geneesmiddel. Dit is onder meer: het gebruik en de werking van het medicijn, de mogelijke bijwerkingen en eventuele bijzonderheden of samenhang met andere medicijnen die u gebruikt. Dit is een begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel. De servicekosten voor dit geneesmiddel zijn hoger dan voor een geneesmiddel dat u al eerder van de apotheek heeft gehad. Deze kosten staan apart op de rekening vermeld als ‘terhandstelling met begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel’.

  • Wat is een DBC-zorgproduct?

    In het ziekenhuis wordt voor elke nieuwe zorgvraag een zorgtraject gestart. Het zorgtraject omvat alle activiteiten die in het ziekenhuis zijn uitgevoerd voor de behandeling van uw ziekte of aandoening. Een zorgtraject wordt gedeclareerd met een dbc-zorgproduct. Een ziekenhuisnota wordt samengesteld met deze unieke code, die uw zorgtraject weergeeft. Het bedrag van de ziekenhuisnota is een gemiddelde prijs. Het kan dus zijn dat u maar kort bij de medisch specialist bent geweest. Een dbc-zorgproduct start met een verwijzing en eindigt met de laatste controle.

Onze telefoonnummers

  • Algemeen

    030 639 62 22

    Voor algemene vragen over uw zorgverzekering

  • Acute medische zorg in buitenland

    +31 88 668 97 67

    Neem in geval van acute opname in het ziekenhuis in het buitenland direct contact op met de 24-uurs service van ONVZ Zorgassistance. Dit telefoonnummer vindt u ook op uw zorgverzekeringspas.

    Woont u in de VS of Canada? Dan kunt u voor zorg ter plekke (voorzien en onvoorzien) ook terecht bij ONVZ Zorgassistance.

  • ZorgConsulent

    0800 022 14 50

    Voor persoonlijke hulp bij uw keuze van arts of ziekenhuis. En bijvoorbeeld voor uitstekende wachtlijstbemiddeling en de beste ondersteuning voor mantelzorgers.

  • Kraamzorg Service

    088 668 97 05

    Bent u zwanger en wilt u kraamzorg aanvragen? U kunt dit ook zelf online regelen.

  • Zittend ziekenvervoer per taxi

    0900 333 33 30

    Voor het aanvragen en regelen van taxivervoer.

Onze adresgegevens

Wij zijn pas tevreden
als u dat ook bent

8,3

Klanten waarderen onze service met een 8,3 gemiddeld, zo blijkt uit onafhankelijk onderzoek.

Tip, klacht of compliment? 

We horen het graag, want dan kunnen we u nog beter helpen. Laat het ons weten.

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.