ZakelijkBereken premieEnglish

  • Zeer ruime vergoedingen
  • Advies van ZorgConsulent
  • Klantwaardering 8,2

Neem contact met ons op

Door het coronavirus werken onze medewerkers thuis. Voor het snelste antwoord kunt u uw vraag het beste stellen via een live chat met een van onze medewerkers (maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur).

Wilt u uw gegevens bekijken, een wijziging doorgeven of een rekening declareren? Dat doet u snel en gemakkelijk via MijnONVZ.

  • Bereikbaar ma t/m vr tot 21.00 uur. Za en zo tot 17.00 uur
  • Heeft u financiĆ«le of medische vragen? Gebruik onze live chat
  • Bereikbaar ma t/m vr tot 21.00 uur. Za en zo tot 17.00 uur
  • Heeft u financiĆ«le of medische vragen? Gebruik onze live chat

Veelgestelde vragen

  • Waar kunt u uw jaaroverzicht vinden?

    In MijnONVZ via Declaraties inzien onder Behandelde Declaraties kunt u uw jaaroverzicht vinden. Via de knop Jaaroverzicht kunt u deze downloaden.

  • Waar vindt u uw zorgpas?

    Heeft u de ONVZ-app gedownload op uw smartphone, dan heeft u automatisch ook de digitale Europese zorgpas (EHIC). Hiermee kunt u noodzakelijke medische zorg krijgen in onder meer de hele EU en Australië. Deze heeft u zo altijd tot uw beschikking. De digitale zorgpas blijft geldig zolang u bij ons verzekerd bent.

     

    Waar vindt u de digitale zorgpas?

    In de ONVZ-app vindt u de pas onder de optie: Meer/Digitale zorgpas
    • De zorgpas van een kind onder de 18 vindt u in de Mijn-omgeving en/of ONVZ-app van de hoofdverzekerde
    • Wanneer u op een computer of tablet inlogt in uw Mijn-omgeving, ziet u de zorgpas onder de optie: Mijn status/Digitale zorgpas

     

    Let op: de digitale zorgpas is geen officiële EHIC. Soms accepteren zorgverleners in het buitenland deze digitale pas niet. U kunt dan contact opnemen met ons Service Center op 030 639 62 22. Wij sturen dan een bewijs van verzekering naar de zorgverlener. Neemt u liever toch een fysieke zorgpas mee naar het buitenland? Dan kunt u deze voor vertrek bij ons aanvragen. U ontvangt de pas dan binnen 10 werkdagen gratis thuis. Houdt er rekening mee dat wij de zorgpas altijd sturen naar het adres van de hoofdverzekerde.

  • U heeft een rekening gekregen van Infomedics. Terwijl u dacht dat deze direct naar ONVZ gestuurd zou worden. Wat kunt u doen?

    Heeft u in april een rekening van Infomedics gekregen, terwijl zij zo'n rekening normaal direct naar ONVZ sturen? Grote kans dat dit komt door een technische storing bij ONVZ. Deze storing is inmiddels verholpen. In de e-mail van Infomedics kunt u via de blauwe button uw rekening downloaden. Deze rekening kunt u bij ons declareren via MijnONVZ of via de ONVZ app. Wij laten u dan binnen 5 werkdagen weten wat u vergoed krijgt.

    Hoe kunt u deze zorgkosten declareren?
    Dat kan op drie manieren. Via de ONVZ app, via MijnONVZ of via onze pagina Direct online declareren.

  • Waarom moet u zorg vanuit de basisverzekering betalen?

    De basisverzekering vergoedt de meeste zorgkosten. Maar u moet elk jaar eerst een deel zelf betalen. Dat is het verplicht eigen risico. Wilt u meer uitleg over het verplicht eigen risico? Bekijk dan onze pagina Het eigen risico.

    Goed om te weten
    Soms betaalt u naast eigen risico ook een eigen bijdrage. Dit geldt bijvoorbeeld voor sommige geneesmiddelen, ziekenvervoer, een kunstgebit en een hoortoestel. U betaalt dan eerst de eigen bijdrage. En over het bedrag dat overblijft eigen risico. Wilt u meer uitleg over de wettelijke eigen bijdrage? Bekijk dan onze pagina Eigen bijdrage.

     

  • Heeft u vragen over het coronavirus?

    Kijk voor veelgestelde vragen, informatie en praktische tips op onze pagina Alles over het coronavirus.

  • U bent hoofdverzekerde en u kunt de gegevens niet bekijken van de meeverzekerde. Waarom kunt u dit niet bekijken? En wat kunt u doen?

    Waarom kunt u dit niet bekijken? 
    De persoonsgegevens van elke meeverzekerde vanaf 16 jaar zijn beschermd volgens de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Daarom zijn medische gegevens, zoals details van declaraties, alleen in te zien voor de verzekerde waar het over gaat.

     

    Wat moet er gebeuren om ervoor te zorgen dat u als hoofdverzekerde de medische gegevens kan inzien van de meeverzekerde?
    De meeverzekerde van 16 jaar en ouder moet deze machtiging één keer afgeven via zijn of haar MijnONVZ op de pagina Mijn gegevens.

     

    Goed om te weten
    Een hoofdverzekerde kan de meeverzekerde niet machtigen om medische gegevens in te zien.

     

    Wilt u meer informatie over de bescherming van uw persoonsgegevens? Bekijk dan onze pagina Privacy statement.

Staat uw vraag hier niet bij?

Bekijk dan onze pagina Actuele vragen voor meer antwoorden op veelgestelde vragen.

Actuele vragen

Onze telefoonnummers

  • Algemeen

    030 639 62 22

    Voor algemene vragen over uw zorgverzekering.

    Wij zijn geopend op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.

    030 639 62 22
  • Acute medische zorg in buitenland

    +31 88 668 97 67

    Neem in geval van acute opname in het ziekenhuis in het buitenland direct contact op met de 24-uurs service van ONVZ Zorgassistance. Dit telefoonnummer vindt u ook op uw zorgverzekeringspas.

    +31 88 668 97 67
  • ZorgConsulent

    0800 022 14 50

    Voor persoonlijke hulp bij uw keuze van arts of ziekenhuis. En bijvoorbeeld voor uitstekende wachtlijstbemiddeling en de beste ondersteuning voor mantelzorgers.

    0800 022 14 50
  • Kraamzorg Service

    088 668 97 05

    Bent u zwanger en wilt u kraamzorg aanvragen? U kunt dit ook zelf online regelen.

    088 668 97 05
  • Zittend ziekenvervoer per taxi

    0900 333 33 30

    Voor het aanvragen en regelen van taxivervoer.

    0900 333 33 30

ONVZ stelt telefoon van verkopers niet op prijs

ONVZ stelt het niet op prijs als partijen ongevraagd telefonisch contact opnemen om commerciële diensten aan te bieden. Bent u van een bedrijf dat ons hiervoor wilt benaderen? Dan kunt u een e-mail sturen naar nprinkoop@onvz.nl.

Onze adresgegevens

Ons rekeningnummer

  • IBAN (SWIFT): NL59INGB0007812890 ten name van ONVZ
  • BIC: INGBNL2A

Lees meer over betalen en betaalwijzen

Klanten waarderen
onze service met een

8,2

Zo blijkt uit onafhankelijk onderzoek.

Wij zijn pas tevreden als u dat ook bent!

Tip, verbetering of klacht? 

We horen het graag, want dan kunnen we u nog beter helpen. Laat het ons weten.

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.