Snel regelen

Heeft u een klacht over ONVZ?

Laat het ons weten!

Wij doen ons best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent of het niet eens bent met een beslissing die we hebben genomen. Wij leggen uit wat u kunt doen.

Wilt u een klacht indienen?

Bent u het niet eens met een beslissing die wij hebben genomen? Of ontevreden over onze dienstverlening of de manier waarop wij met uw persoonsgegevens omgaan? Dan kunt u een klacht indienen op een van de volgende manieren:

ONVZ
t.a.v. Klachtenservice
Postbus 392
3990 GD Houten

We reageren dan binnen 10 werkdagen. Gaat het langer duren? Dan hoort u dit van ons. Wij nemen elke klacht serieus en geven klachtenbehandeling hoge prioriteit. Zo kunnen wij onze dienstverlening steeds verder verbeteren. 

Hoe definiëren wij een klacht? 

  1. U bent het ondanks de uitleg niet eens met de beslissing van ONVZ
  2. U bent onheus bejegend door ONVZ
  3. Elke andere uiting van onvrede

Heeft u geen klacht, maar een andere vraag? Maak dan gebruik van een van de contactopties. Algemene vragen gesteld via het klachtenformulier nemen wij niet in behandeling.

Klacht over formulieren van ONVZ

Is uw klacht dat onze formulieren te ingewikkeld of overbodig zijn? Laat het ons weten. Dan kijken wij wat we eraan kunnen doen. Bent u ontevreden over onze reactie, dan kunt u een melding indienen bij de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

Nederlandse Zorgautoriteit
T.a.v. Informatie en Contactcentrum
Postbus 3017
3502 GA Utrecht
088 770 87 70

www.nza.nl/contact/meldpunt

Behandeling van uw klacht

U ontvangt een bevestiging als uw klacht bij ons binnen is. Wij reageren binnen 10 werkdagen inhoudelijk op uw klacht. Gaat het langer duren? Dan hoort u dit van ons.

Niet tevreden met onze reactie?

Wij behandelen uw klacht zorgvuldig. Toch bent u het misschien niet eens met onze reactie of beslissing. Laat het ons weten, zodat we kunnen proberen er alsnog met elkaar uit te komen. Lukt dit niet, dan kunt u terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen.

U kunt uw klacht ook voorleggen aan de burgerlijke rechter. Dan kunt u niet meer naar de SKGZ. 

Klacht over uw zorgverlener

Bent u ontevreden over uw zorgverlener of zorginstelling? Laat het weten.

Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Live chat

Ma t/m vr: 8.00 – 20.00 uur

Stel een vraag

Telefoon

Ma t/m vr: 8.30 - 18.00 uur

030 639 62 22
Meer contactopties