Heeft u een klacht over ONVZ?
Laat het ons weten!
Wij doen ons best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent of het niet eens bent met een beslissing die we hebben genomen. Wij leggen uit wat u kunt doen.
Waarover wilt u een klacht indienen?
-
Bent u het niet eens met een beslissing die wij hebben genomen? Bent u ontevreden over onze dienstverlening of de manier waarop wij met u of uw persoonsgegevens omgaan? Dan kunt u een klacht indienen op een van de volgende manieren:
- via het klachtenformulier
- per brief op het volgende adres:
ONVZ
t.a.v. Klachtenservice
Postbus 392
3990 GD HoutenWe reageren binnen 10 werkdagen op uw klacht. Gaat het langer duren? Dan hoort u dit van ons. Wij nemen elke klacht serieus en geven klachtenbehandeling hoge prioriteit. Zodat wij onze dienstverlening steeds verder kunnen verbeteren.
Heeft u geen klacht, maar een vraag of opmerking? Maak dan gebruik van onze contactopties. Algemene vragen gesteld via het klachtenformulier nemen wij niet in behandeling.
-
Heeft u een klacht bij ons ingediend, maar bent u het niet eens met onze reactie? Of reageren wij niet? Leg uw klacht dan binnen 1 jaar voor aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) of de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.
Dient u uw klacht in bij de SKGZ, dan zal de Ombudsman Zorgverzekeringen uw klacht proberen op te lossen door bemiddeling. Lukt dat niet? Dan kunt u uw klacht binnen 90 dagen alsnog voorleggen aan de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.
U kunt uw klacht ook voorleggen aan de burgerlijke rechter, maar dan kunt u niet meer naar de SKGZ.
Meer informatie vindt u op de websites van de SKGZ en de overheid.
-
Is uw klacht dat onze formulieren te ingewikkeld of overbodig zijn? Dien dan geen klacht in, maar laat het ons weten via een van onze contactopties. Dan kijken wij wat we eraan kunnen doen.
Bent u ontevreden over onze reactie, dan kunt u dit melden bij de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).
-
Heeft u een klacht over uw zorgverlener of zorginstelling? Dan kunt u de volgende stappen doorlopen:
- Bespreek uw klacht met uw zorgverlener zelf. Fijn als u er samen uit kunt komen.
- Komt u er samen niet uit? Dan kunt u een klacht indienen bij uw zorgverlener of zorginstelling. Informeer bij uw zorgverlener naar de klachtenprocedure. Vaak vindt u deze ook op de website van uw zorgverlener.
- Heeft u de klachtenprocedure van uw zorgverlener doorlopen, maar bent u niet tevreden met de uitkomst? Dan kunt u terecht bij een onafhankelijke geschilleninstantie. Iedere zorgverlener is verplicht zich aan te sluiten bij een door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport erkende geschilleninstantie. Alle partijen moeten zich aan de uitspraak van deze geschilleninstantie houden. De geschilleninstantie kan een schadevergoeding toekennen.
Uiteraard kunt u uw zaak ook voorleggen aan de rechter.
- Bespreek uw klacht met uw zorgverlener zelf. Fijn als u er samen uit kunt komen.