Snel regelen

ONVZ app: regel uw zorgzaken makkelijk zelf

Met de ONVZ app kunt u altijd en overal uw persoonlijke gegevens bekijken. Ook dient u bijvoorbeeld eenvoudig een declaratie in. 

Declaraties indienen

Bent u bij een zorgverlener geweest of heeft u medicijnen gekregen, dan wordt de rekening meestal rechtstreeks bij ons ingediend. Krijgt u toch zelf een rekening? Dan kunt u deze eenvoudig bij ons indienen via de ONVZ app. U kunt het document in de app uploaden of een foto maken van de rekening.

Financieel overzicht bekijken

Wat is de stand van uw eigen risico? Zijn er nog kosten die u moet betalen? En wat krijgt u vergoed van een behandeling bij uw zorgverlener of van uw medicatie? U vindt het allemaal overzichtelijk in de ONVZ app.

Gegevens inzien en wijzigen

Via de app ziet u welke (aanvullende) verzekering u heeft, wat uw betaaltermijn en -methode zijn en wat de hoogte van uw eigen risico is. Hoofdverzekerden kunnen deze gegevens tussen 12 november en 31 januari eenvoudig wijzigen via de ONVZ app. Bovendien kunt u ook uw contactgegevens aanpassen.

Gegevens van medeverzekerden inzien

Bent u hoofdverzekerde? Dan ziet u in de app alle informatie over de pakketten en declaraties van u en uw minderjarige meeverzekerden. Wilt u dit ook voor verzekerden die 16 jaar of ouder zijn? Dan moeten zij hier eerst toestemming voor geven. Dit doet de desbetreffende verzekerde eenvoudig via Mijn gegevens in MijnONVZ.

Wat kan er in de app en wat in MijnONVZ?

U kunt vanalles regelen in de app en MijnONVZ, maar wat precies? We zetten het voor u op een rijtje:

Dit is mogelijk in de ONVZ app én MijnONVZ

  • inloggen met DigiD, gezichtsherkenning en vingerafdruk
  • declareren
  • facturen betalen en inzien
  • status van eigen risico bekijken
  • declaraties inzien
  • polisblad downloaden
  • polis splitsen
  • zorgpas bekijken
  • e-mailadres wijzigen
  • polis splitsen
  • service en contact/live chat opstarten
  • meestgestelde vragen bekijken
  • taalvoorkeur instellen (Nederlands/Engels)

Dit is nu alleen mogelijk in MijnONVZ

Onderstaande zaken kunt u alleen regelen in MijnONVZ. Dit is (nog) niet mogelijk in de ONVZ app, al werken we hard aan nieuwe functies.

  • verzekering wijzigen
  • persoon bijschrijven
  • verzekeringsbewijs aanvragen
  • rekeningnummer wijzigen
  • betaalwijze wijzigen
  • betaaltermijn wijzigen
  • telefoonnummer wijzigen
  • vergoedingen bekijken           

                                                                 

Regular image

Download de ONVZ App

Met de ONVZ app kunt u altijd en overal uw verzekering(en) en persoonlijke gegevens bekijken. Ook regelt u met de app makkelijk zelf uw zorgzaken. U kunt bijvoorbeeld direct uw declaraties indienen en contactvoorkeuren wijzigen.

ONVZ app: regel uw zorgzaken makkelijk zelf

Zo werkt onze app

Benieuwd waar u alles kunt vinden op onze app? Bekijk de video's over:

  • Algemeen en Inloggen
  • Declareren en Mijn betalingen 
  • Mijn zorgoverzicht en Mijn verzekeringen 
  • Mijn gegevens en Service & Contact

Laat een review achter

Laat u ons weten wat u van de ONVZ app vindt? Plaats een beoordeling in de Apple App Store (voor iPhone en iPad) of in de Google Play Store (voor Android). Laat het ons ook weten als u tips voor ons heeft om de app verder te verbeteren.

Goed om te weten

  • Als u geen gebruik meer kunt maken van uw telefoon of tablet, kunt u deze in MijnONVZ blokkeren. Hierdoor is de ONVZ app op dit apparaat niet meer te gebruiken. Dit kan pas als u de app opnieuw activeert op een telefoon of tablet.

  • Als hoofdverzekerde kunt u de declaraties en verzekeringsgegevens van uw meeverzekerden inzien. Verzekerden die 16 jaar of ouder zijn, moeten hier wel eerst toestemming voor geven via MijnONVZ.

Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Live chat

Ma t/m vr: 8.00 – 20.00 uur

Stel een vraag

Telefoon

Ma t/m vr: 8.30 - 18.00 uur

030 639 62 22
Meer contactopties