ZakelijkBereken premieEnglish

  • Eersteklas Zorgverzekering
  • Snel geholpen door ZorgConsulent
  • Klantwaardering 8,2

Second opinion aanvragen

Soms bent u niet helemaal zeker van de diagnose of voorgestelde behandeling van een zorgverlener. In dat geval helpt ONVZ u graag bij de aanvraag van een second opinion, om een andere arts te raadplegen.

Wat is een second opinion?

Heeft u vragen over de diagnose die uw huisarts, tandarts, medisch specialist of andere zorgverlener met u heeft besproken? Of over een voorgestelde behandeling? Dan kunt u een (andere) arts om zijn mening vragen: een second opinion. Die arts geeft alleen zijn visie en neemt niet de behandeling over.

Een second opinion is bedoeld om u zo goed mogelijk te informeren, voordat u een beslissing neemt over een behandeling. Het is belangrijk om uw wens voor een second opinion eerst te bespreken met uw eigen zorgverlener. Bij die zorgverlener komt u na de second opinion namelijk ook weer terug.

Wat heeft u nodig voor een second opinion?

We vergoeden de second opinion alleen als u daarvoor een verwijzing heeft van een arts. Vaak is dat uw huisarts, maar het kan ook uw eigen tandarts of specialist zijn.

Marjon
Quote-110-px

"Soms ‘klikt’ het niet tussen u en uw arts. Of u twijfelt over de effectiviteit van een behandeling. Dan kan een second opinion uitkomst bieden."

Marjon, ZorgConsulent bij ONVZ

Lees het interview

Zorgadvies nodig?

Neem contact op met onze ZorgConsulent voor meer informatie over een second opinion. De ZorgConsulenten zijn op werkdagen bereikbaar op telefoonnummer 0800 022 14 50 (gratis), kies optie 2. U kunt ook een terugbelverzoek achterlaten. Vul daarvoor dit formulier in. Dan wordt u teruggebeld op de tijden die u aangeeft. Een e-mail sturen kan ook naar zorgconsulent@onvz.nl.

Heeft u nog vragen?
Wij zijn er voor u

Meer contactopties

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.