In Nederland zijn er jaarlijks ruim dertigduizend echtscheidingen. De kans is aanwezig dat het ook uw verzekerden overkomt. Het is zaak om de consequenties van een echtscheiding helder in kaart te brengen en gericht actie te ondernemen. In de praktijk blijkt namelijk dat veel verzekeringsadviseurs vragen hebben over welke documenten nodig zijn bij een echtscheiding.
Splitsing polis
Eerste vraag is of de polis moet worden gesplitst. U kunt dit voor uw relaties verzorgen, maar zij kunnen dat desgewenst ook zelf doen. Een verzoek tot splitsing van de polis kan uitsluitend schriftelijk (per brief of e-mail) worden ingediend. De volgende gegevens van de nieuwe verzekeringnemer zijn nodig:
- naam en adres
- telefoonnummer
- rekeningnummer
Indien eventuele kinderen overgaan naar het nieuwe cliëntnummer is ook een handtekening van beide ouders/verzorgers vereist. Daarnaast hebben wij voor automatische incasso altijd een schriftelijke machtiging van de verzekeringnemer nodig.
Nog vragen?
Heeft u nog vragen over wat te doen als uw relatie gaat scheiden? Neem dan contact met uw relatiemanager. U kunt ook een mail sturen naar vo@onvz.nl.