Valse nota's

22-03-2019 - Recentelijk hebben wij meldingen ontvangen van valse nota’s die uit naam van ONVZ zijn verstuurd. Hierin wordt beweerd dat de ontvanger nog medische kosten moet betalen.

De ‘nota' lijkt erg op een echte nota van ONVZ, maar er zijn enkele verschillen. Rechts in het bericht staat ’Heeft u vragen?’, maar geen telefoonnummer. Onderin het bericht is een knop ‘bekijk domiciliëring’, waarop u gevraagd wordt te klikken. Wanneer ONVZ u een betaalverzoek stuurt, doen wij dit altijd via iDeal. Ook heeft u bij ons de keuze om nu of op een later moment te betalen.

Klik daarom niet op de knop ‘bekijk domiciliëring’ en verwijder de e-mail. Twijfelt u over de echtheid van uw nota? In MijnONVZ en in de ONVZ-app kunt u controleren of een door u ontvangen nota echt is. Kunt u niet inloggen in MijnONVZ en heeft u de ONVZ-app niet geïnstalleerd op uw telefoon? U kunt ook bellen met ons service center op 030 639 62 22.

ONVZ heeft melding gemaakt van de valse nota’s bij de Fraudehelpdesk.

Heeft u nog vragen?
We staan voor u klaar

Meer contactopties

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.