• Zeer ruime vergoedingen
  • Advies van ZorgConsulent
  • Klantwaardering 8,2

Inzicht in de kosten vooraf

ONVZ is vanzelfsprekend voorstander van transparantie over zorgkosten. Waar dat nodig is, vertellen we onze verzekerden hierover.

Maar als er geen contractuele afspraken met een zorgverlener zijn en er ook geen sprake is van wettelijk vastgestelde (maximum)tarieven, dan kunnen we de verzekerde voorafgaand aan de behandeling niet vertellen wat de hoogte van het tarief is. De afspraak hierover moet namelijk tot stand komen tussen de zorgverlener en de verzekerde. Wij gaan vervolgens over tot de vergoeding van het in rekening gebrachte (marktconforme) tarief.

Ook ervaren wij in de praktijk dat het soms lastig is inzicht te geven in de kosten door de complexe structuur van zogeheten prestatiebeschrijvingen. Bijvoorbeeld bij dbc-zorgproducten. Wanneer een verzekerde met een bepaalde diagnose naar het ziekenhuis gaat, bepalen de uiteindelijke zorgactiviteiten welke prestatie het ziekenhuis in rekening brengt. Daarmee wordt ook bepaald welk bedrag hierbij past. Dit is in veel gevallen pas duidelijk nadat het zorgtraject is afgerond.

Heeft u nog vragen?
We staan voor u klaar

Meer contactopties

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.