Handig voor uw relaties

Van inloggen op MijnONVZ tot het gemak van een vergelijkbare dekking zonder gezondheidsvragen: alles wat u moet weten over de nieuwe verzekeringen van uw relaties bij ONVZ.  

Vergelijkbare zorgverzekering

De huidige verzekeringen van uw relaties bij Avéro Achmea worden per 1 januari 2018 automatisch omgezet naar een vergelijkbare dekking  bij ONVZ. Hiervoor hoeft uw relatie géén gezondheidsvragen te beantwoorden. 

Uiteraard kan uw relatie nog tot 1 februari poliswijzigingen aanvragen.

Premie en polisblad

De premies voor 2018 worden rond 12 november bekend gemaakt. Uw relaties ontvangen rond 17 november hun polisblad voor 2018 per post. Daarin zullen wij hen ook informeren over onze dienstverlening en over wat de overgang naar ONVZ precies voor hen betekent.

Zelf regelen 

Bij ONVZ regelt uw relatie veel verzekeringszaken eenvoudig zelf. Vanaf 1 januari 2018 kunnen uw relaties met DigiD of iDIN inloggen op onvz.nl of op de ONVZ-app via computer, tablet en smartphone om:

  • hun polis en alle vergoedingen te bekijken
  • de verzekering aan te passen, dit kan nog tot 1 februari 2018
  • de status van het eigen risico te bekijken
  • eenvoudig declaraties in te dienen en de status van ingediende declaraties te bekijken
  • hun contactgegevens bij te werken of digitale correspondentie aan te vragen
  • betaling via automatische incasso aan te vragen

Machtigingen zorg

Heeft uw relatie een machtiging gekregen van Nedasco voor zorg uit de basisverzekering, die nog geldig is in 2018? Deze machtiging blijft ook bij ONVZ in 2018 van kracht. 

Machtiging automatische incasso

Heeft uw relatie een machtiging voor automatische incasso afgegeven aan Nedasco? Dan nemen wij deze over. Op de polis die de verzekerde van ons ontvangt staat ons incassant ID en rekeningnummer vermeld, zodat de verzekerde ons herkent op zijn of haar bankafschrift.

Persoonlijke ondersteuning van de ZorgConsulent

Bij ONVZ is uw relatie vrij om zelf dokter en ziekenhuis te kiezen. Zo’n keuze is echter niet altijd eenvoudig. Daarom is het soms goed om even te overleggen met iemand die niet alleen een luisterend oor biedt, maar ook het zorglandschap tot in detail kent. Een professional dus, die uw relatie perfect terzijde kan staan bij het maken van een gezonde keuze. 

Uw relatie kan bij de ZorgConsulent terecht voor: 

  • wachtlijstbemiddeling voor een eerste consult 
  • informatie over kwaliteitsgegevens van ziekenhuizen en specialisten 
  • het samen met u voorbereiden van een gesprek met uw arts
  • zorg voor en na een ziekenhuisopname
  • informatie over een second opinion
  • hulp bij behandeling in het buitenland
  • ondersteuning voor mantelzorgers
  • informatie over preventiecursus¬sen, gezond leven en bewegen

De ZorgConsulent is op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 17.30 uur via het gratis nummer 0800 022 14 50.

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.