• Zeer ruime vergoedingen
  • Advies van ZorgConsulent
  • Klantwaardering 8,2

Declareren geestelijke gezondheidszorg

Elektronisch declareren

Eenvoudig, veilig en snel.

Declareren op papier

Dat gaat via uw cliënt.

Dit moet u weten

  • Declareer bij voorkeur rechtstreeks

    Zorgkosten verrekenen we het liefst rechtstreeks met u. Zowel voor de basisverzekering, als de aanvullende verzekering. Maar altijd elektronisch. Ook als u geen overeenkomst met ons heeft. Lees dan wel onze voorwaarden.

    Om er zeker van te zijn dat uw cliënt bij ons verzekerd is, doet u wel eerst een actuele online controle op verzekeringsgegevens (COV) via VECOZO.

  • Openstaand eigen risico regelen wij

    Declareert u elektronisch bij ons, dan betalen wij rechtstreeks aan u uit. Wij betalen het verzekerde bedrag. Ook als er nog eigen risico openstaat. Dat verrekenen wij met uw cliënt. U heeft daar geen omkijken naar.
  • Let op: geen contract? Dan geldt een maximale vergoeding

    Heeft u in 2021 geen contract met ons? Dan hanteren wij maximale vergoedingen. Dat zijn dan ook de bedragen die wij maximaal aan u uitbetalen. Voor het restbedrag kunt u natuurlijk wel een rekening sturen naar uw cliënt.

    Wij vertrouwen erop dat u deze wijziging tijdig en juist laat weten aan uw cliënten die bij ons verzekerd zijn. Meer informatie hierover leest u op onvz.nl/maximale-vergoedingen. Hier vindt u ook de hoogte van de maximale vergoedingen.

    De wijziging geldt voor onze labels ONVZ, VvAA zorgverzekering en PNOzorg. Voor Jaaah gelden lagere maximale vergoedingen.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn (nieuwe) bankrekeningnummer doorgeven?

    Uw bankrekeningnummer doorgeven of wijzigen kan via het wijzigingsformulier.

  • Waarom is de opeenvolgende prestatie basis-ggz afgewezen?

    In de basis-ggz behandelt u alle aspecten van de hulpvraag in 1 behandeltraject. Het behandeltraject loopt dus door totdat alle klachten zijn hersteld met een maximale looptijd van 365 dagen. Uitgangspunt is dat na het afronden van een behandeltraject uw cliënt stabiel en klachtenvrij is. Een nieuw behandeltraject opent u alleen bij terugval of als de cliënt zich tegen de verwachting in opnieuw aanmeldt met dezelfde of andere klachten. Wij hanteren daarbij een richtlijn van 2 maanden.

  • Hoe werkt declareren als mijn cliënt ebruik wil maken van een privacyverklaring?

    Wilt uw cliënt dat de declaratie geen informatie bevat die tot een diagnose te herleiden is? Dan kan er gebruik worden gemaakt van een privacyverklaring. Zorg ervoor dat wij een volledig ingevulde en ondertekende privacyverklaring hebben ontvangen voordat u de kosten bij ons declareert. U kunt de privacyverklaring aanleveren via het contactformulier.

  • Op welke AGB-code moet ik declareren?

    Declareer op de praktijk-agb en niet op uw persoonlijke agb-code.

  • Kan ik declareren met een akte van cessie of akte van verpanding?

    Nee. ONVZ accepteert geen akte van cessie of verpanding. Maar ook zonder zo'n akte kunt u vrijwel altijd rechtstreeks elektronisch bij ons declareren.

  • Ik kan voor mijn cliënt geen COV uitvoeren. Wat nu?

    Heeft uw cliënt geen Nederlandse basisverzekering, maar wel een internationale verzekering bij ons? Dan heeft die soms geen (of een geheim) BSN, waardoor u geen elektronische COV kunt doen. Check dan de (digitale) zorgpas. Om toch rechtstreeks te declareren via VECOZO, hebben wij een informatiedocument opgesteld.

    Twijfelt u over het verzekeringsrecht of de vergoeding, dan kunt u altijd contact opnemen met ons.

Heeft u nog vragen?
We staan voor u klaar

 

Meer contactopties

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.