ONVZ

Maximale vergoedingen ONVZ Vrije Keuze

Bij ONVZ bent u verzekerd van een Eersteklas Zorgverzekering. Met ONVZ Vrije Keuze bepaalt u zelf naar welke zorgverlener u gaat en in welk ziekenhuis u behandeld wordt. Als u naar een zorgverlener gaat die geen contract met ONVZ heeft, geldt voor een aantal zorgsoorten maximale vergoedingen. Bent u benieuwd wat dit voor u betekent? Lees dan verder.  

This page is also available in English.

Welke verzekering heeft u?

ONVZ sluit met veel zorgverleners een contract om te zorgen dat u zo snel mogelijk toegang heeft tot zorg van hoge kwaliteit tegen de juiste prijs.

Heeft mijn zorgverlener een contract?

Bent u benieuwd of uw zorgverlener een contract met ONVZ heeft? Bekijk dan de Zorgzoeker. In de Zorgzoeker vindt u altijd de actuele status.

Heeft uw zorgverlener geen contract?

Gaat u naar een zorgverlener die geen contract heeft met ONVZ, dan geldt voor onderstaande zorgsoorten een maximale vergoeding. Deze vergoeding is gebaseerd op een percentage van een vastgesteld tarief. In de meeste gevallen is dat het gemiddelde gecontracteerd tarief. Voor Vrije Keuze geldt een percentage van maximaal 85%. Heeft u geen maximale vergoeding vermeld staan bij uw hulpmiddel, maar staat er ‘op aanvraag’? U kunt eenvoudig de maximale vergoeding bij ons opvragen. Dit doet u via ons uploadformulier.

Zorgsoorten met maximale vergoedingen

Wilt u een volledige vergoeding?

Wilt u liever dat wij uw zorg uit de bovenstaande zorgsoorten volledig vergoeden? Kies dan een gecontracteerde zorgverlener. In onze Zorgzoeker ziet u welke zorgverleners door ons gecontracteerd zijn. Of neem contact op met onze ZorgConsulenten. Zij zoeken graag voor u uit bij welke zorgverlener u terechtkunt. De ZorgConsulenten zijn bereikbaar via het telefoonnummer 030 639 62 24 (kies optie 1 in het keuzemenu).

Waar kan ik terecht met vragen?

We begrijpen het als u na het lezen van deze informatie vragen heeft. De medewerkers van ons Service Center staan klaar om u helpen. Op onze contactpagina kunt u zien op welke manier u contact met het Service Center op kan nemen en wat onze openingstijden zijn. Wij helpen u graag.

Goed om te weten

  • Gaat u naar een zorgverlener waar wij geen contract mee hebben, dan moet u vaak een deel van de kosten zelf betalen. Zijn deze eigen kosten zo hoog dat u daardoor belemmerd wordt in de keuze van uw zorgverlener? Dan kunt u een beroep doen op de ‘hardheidsclausule’. Met deze regeling kunt u ons om een hogere vergoeding vragen als uw financiële situatie niet toereikend is om de behandeling te betalen.

     

    Wilt u een beroep doen op de hardheidsclausule? Dan kunt u via het uploadformulier een verzoek indienen. In dit verzoek geeft u dat het om een 'Verzoek hardheidsclausule’ gaat en legt u uit waarom u een hogere vergoeding nodig heeft. 

     

    Let op: De hardheidsclausule geldt niet als u gebruik maakt van het Zvw-pgb of zorg uit de aanvullende verzekering.

     

Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Document uploaden

Deel makkelijk een document met ons

Uploaden
Meer contactopties