• Zeer ruime vergoedingen
  • Advies van ZorgConsulent
  • Klantwaardering 8,2

Inkoop paramedie

 

Veelgestelde vragen 

  • Ik heb de overeenkomst ontvangen zonder tariefbijlage

    In uw contractaanbod leest u het volgende bericht:

    “ONVZ werkt samen met de beroepsverenigingen aan de vertaalslag van de uitkomsten van het kostenonderzoek paramedische zorg. Op dit moment zijn we nog met de paramedische beroepsverenigingen in
    overleg over hoe deze vertaalslag er uit moet komen te zien. Wij vinden het van groot belang om alle elementen mee te laten wegen en u een zo zorgvuldig mogelijk tariefvoorstel te doen. ONVZ kiest er daarom voor om op een later tijdstip de tariefbijlage (deel III prestaties en tarieven) aan de overeenkomst toe te voegen. Wij streven er naar om u binnen een week na het verzenden van de overeenkomst te berichten over de tarieven.”


    Wij verwachten de tariefbijlage binnen enkele dagen toe te voegen.


    De tekentermijn van 6 weken gaat in vanaf het moment dat u in het bezit bent van ons volledige aanbod, inclusief tariefbijlage.


  • Ik heb de overeenkomst ontvangen zonder tariefbijlage Ik heb een zorgovereenkomst ontvangen. Voor wanneer moet ik deze tekenen?

    De tekentermijn is 6 weken na het ontvangen van ons volledige aanbod inclusief tariefbijlage.

  • Ik heb mijn zorgovereenkomst niet binnen de termijn getekend. Kom ik nog in aanmerking voor een zorgovereenkomst 2021?

    Dit wordt per zorgaanbieder beoordeeld. U kunt een e-mail sturen naar contractbeheer.paramedie@onvz.nl met uitleg waarom u niet tijdig heeft getekend/gereageerd. ONVZ contracteert niet met terugwerkende kracht.

  • Ik ben een nieuwe zorgaanbieder. Hoe vraag ik een zorgovereenkomst aan?

    U kunt een e-mail sturen naar contractbeheer.paramedie@onvz.nl onder vermelding van uw AGB-code. Bij akkoord gaat uw zorgovereenkomst in, in de maand opvolgend aan uw aanvraag.

  • Ik wil een zorgovereenkomst voor de gecombineerde leefstijl interventie aanvragen. Waar stuur ik deze aanvraag naartoe?

    U kunt een e-mail sturen naar contractbeheer.paramedie@onvz.nl onder vermelding van uw AGB-code. 

  • Waarom sluit ONVZ 2-jarige zorgovereenkomsten af?

    ONVZ staat voor een overzichtelijk en eenvoudig inkoopproces. Waarbij wij inzetten op minimale administratieve lasten voor u als paramedisch zorgaanbieder. Een 2-jarige zorgovereenkomst sluit hierop aan.

  • Wat moet ik doen als mijn praktijksamenstelling wijzigt?

    Deze wijziging kunt u bij Vektis melden. Vektis beheert de landelijke database met deze gegevens voor alle zorgverzekeraars. Als de AGB-code wijzigt, dan dient u een nieuwe zorgovereenkomst aan te vragen via contractbeheer.paramedie@onvz.nl.

  • Waarom ontvang ik voor Logopedie vanaf 2021 een standaardovereenkomst in plaats van een kwaliteitsovereenkomst?

    Per 2021 koopt ONVZ alle zorg onafhankelijk in. Dus niet meer via VRZ Zorginkoop.

    We hebben daarom ook voor de paramedische zorg een eigen inkoopbeleid opgesteld.

    ONVZ staat voor een overzichtelijk en eenvoudig inkoopproces. Waarbij wij inzetten op minimale administratieve lasten voor u als paramedisch zorgaanbieder. Het gebruik van een vragenlijst vinden wij hierin niet passen. Wij sluiten met onze voorwaarden aan bij de richtlijnen, kwaliteitseisen en registers die door de beroepsgroep zijn opgesteld. 
     
    Dit betekent dat wij voor Logopedie vanaf 2021 één soort overeenkomst hanteren.

     

  • Wat is de vergoeding voor paramedische zorg indien er geen zorgovereenkomst is afgesloten?

    100% van het marktconform tarief.

  • Moet ik als instelling voldoen aan bepaalde eisen om in aanmerking te komen voor een zorgovereenkomst?

    Indien aan de voorwaarden gesteld in het inkoopbeleid voldaan wordt, kan een zorgovereenkomst aangevraagd worden.

  • Welke zorgaanbieders komen in aanmerking voor een zorgovereenkomst paramedie in instellingen?

    De instellingen beginnend met de volgende AGB-codes komen in aanmerking: 30, 41, 42, 45, 46, 47, 48, 65, 73 en 75.

  • Waar moet ik als zorgaanbieder aan voldoen om een zorgovereenkomst paramedie af te sluiten?

    U kunt hiervoor het zorginkoopbeleid nalezen op onze pagina Inkoop paramedie.

Heeft u nog vragen?
We staan voor u klaar

 

Meer contactopties

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.