• Zeer ruime vergoedingen
  • Advies van ZorgConsulent
  • Klantwaardering 8,2

Declareren verpleging en verzorging thuis

Elektronisch declareren

Eenvoudig, veilig en snel.

Declareren op papier

Dat gaat via uw cliënt.

Dit moet u weten

  • Declareer bij voorkeur rechtstreeks

    Zorgkosten verrekenen we het liefst rechtstreeks met u. Zowel voor de basisverzekering, als de aanvullende verzekering. Maar altijd elektronisch. Ook als u geen overeenkomst met ons heeft. Lees dan wel onze voorwaarden.

    Om er zeker van te zijn dat uw cliënt bij ons verzekerd is, doet u wel eerst een actuele online controle op verzekeringsgegevens (COV) via VECOZO.

  • Openstaand eigen risico regelen wij

    Declareert u elektronisch bij ons, dan betalen wij rechtstreeks aan u uit. Wij betalen het verzekerde bedrag. Ook als er nog eigen risico openstaat. Dat komt bij verpleging en verzorging vrijwel nooit voor. Maar als u zorg declareert die onder het eigen risico valt, dan verrekenen wij dat met uw cliënt. U heeft daar geen omkijken naar.
  • Let op: geen contract? Dan geldt een maximale vergoeding.

    Heeft u in 2021 geen contract met ons? Dan hanteren wij maximale vergoedingen. Dat zijn dan ook de bedragen die wij maximaal aan u uitbetalen. Voor het restbedrag kunt u natuurlijk wel een rekening sturen naar uw cliënt.

    Wij vertrouwen erop dat u uw cliënten, die bij ons verzekerd zijn, tijdig en juist informeert over deze wijziging. Meer informatie hierover leest u op onvz.nl/maximale-vergoedingen. Hier vindt u ook de hoogte van de maximale vergoedingen.

    De wijziging geldt voor onze labels ONVZ, VvAA zorgverzekering en PNOzorg. Voor Jaaah gelden lagere maximale vergoedingen.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn (nieuwe) bankrekeningnummer doorgeven?

    Uw bankrekeningnummer doorgeven of wijzigen kan via het wijzigingsformulier.

  • Kan ik declareren met een akte van cessie of akte van verpanding?

    Nee. ONVZ accepteert geen akte van cessie of verpanding. Maar ook zonder zo'n akte kunt u vrijwel altijd rechtstreeks elektronisch bij ons declareren. 

  • Ik kan voor mijn cliënt geen COV uitvoeren. Wat nu?

    Heeft uw cliënt geen Nederlandse basisverzekering, maar wel een internationale verzekering bij ons? Dan heeft die soms geen (of een geheim) BSN, waardoor u geen elektronische COV kunt doen. Check dan de (digitale) zorgpas. Om toch rechtstreeks te declareren via VECOZO, hebben wij een informatiedocument opgesteld.


    Twijfelt u over het verzekeringsrecht of de vergoeding, dan kunt u altijd contact opnemen met ons.

Heeft u nog vragen?
We staan voor u klaar

 

Meer contactopties

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.