Account

ONVZ is gestopt met inlogmethode iDIN

Sinds 5 april 2021 kunt u bij ONVZ niet meer inloggen met iDIN. We leggen hieronder graag uit waarom en hoe u bij ONVZ wel kunt blijven inloggen.

This information is also available in English.

Weinig gebruikers

Verzekerden van ONVZ konden voorheen via DigiD of iDIN inloggen in MijnONVZ. We zagen al een tijdje dat maar een heel klein deel van onze verzekerden gebruikmaakte van iDIN. Daarom wogen de kosten voor het aanbieden van iDIN niet langer op tegen de voordelen ervan, namelijk het gebruiksgemak voor onze verzekerden.

We hebben dan ook besloten dat we iDIN vanaf 5 april 2021 niet meer aanbieden als inlogmogelijkheid. Als vereniging zonder winstoogmerk willen we ten slotte zo zuinig mogelijk omgaan met het premiegeld van onze verzekerden.

U kunt voortaan op verschillende manieren inloggen om uw verzekerings- en declaratiegegevens te bekijken. Welke manier u gebruikt, bepaalt u natuurlijk zelf.

Inloggen met DigiD

De kans is groot dat u voor andere organisaties al gebruikmaakt van de inlogmethode DigiD. Goed nieuws: u kunt deze inlogmethode ook bij ONVZ gebruiken. Heeft u nog geen DigiD? Lees dan verder onder het kopje 'Ik maak nog geen gebruik van DigiD'.

Ik maak al gebruik van DigiD

Als u al een DigiD-account heeft, kunt u hiermee ook eenvoudig bij ONVZ inloggen. U hoeft hiervoor geen nieuw account aan te maken. Met DigiD toont u op een veilige manier aan dat uzelf degene bent die inlogt. Door deze bevestiging kunnen wij uw gegevens en declaraties laten zien in MijnONVZ. Veilig en makkelijk dus!

Ik maak nog geen gebruik van DigiD

DigiD is een inlogmethode waarmee u op een veilige manier uw identiteit bevestigt. In Nederland maken veel organisaties gebruik van deze inlogmethode. Denk bijvoorbeeld aan sites van de overheid, pensioenfondsen en dus (zorg)verzekeraars. Het voordeel is dat u één keer een account aanmaakt en daarna altijd veilig bij verschillende organisaties inlogt met dit account.

Hoe maak ik een account aan?

Iedereen met een Nederlands burgerservicenummer (BSN) kan een DigiD-account aanmaken. Ook als u in het buitenland woont. Benieuwd hoe u een account aanmaakt? Kijk dan op de website van DigiD en volg het stappenplan.

Activeer ook de sms-controle of DigiD-app

Het is belangrijk dat u na het aanmaken van het account ook direct de sms-controle of de DigiD-app activeert. Om bij ONVZ in te loggen, heeft u namelijk ‘twee-staps-verificatie’ nodig. Dat betekent dat u niet alleen uw gebruikersnaam en wachtwoord invult, maar ook met een sms-code of via de DigiD-app bevestigt dat u wilt inloggen in MijnONVZ. Zo blijven uw gegevens altijd veilig. Op de website van DigiD leest u meer over het activeren van de sms-controle of DigiD-app.

Maak uw DigiD-account aan > 

Gebruik de ONVZ-app

Heeft u onze app al gedownload? Hiermee heeft u altijd uw verzekeringsgegevens bij de hand. Bovendien kunt u eenvoudig en veilig inloggen met een door u gekozen pincode óf met vinger- of gezichtsherkenning. Om de app te activeren, logt u slechts één keer in op MijnONVZ met DigiD om uw identiteit te bevestigen. Daarna logt u altijd in met de door u gekozen inlogmethode (code, vinger- of gezichtsherkenning).

Via de recent vernieuwde ONVZ-app kunt u eenvoudig:

  • rekeningen declareren
  • facturen en declaraties bekijken
  • de actuele status van uw eigen risico bekijken
  • verzekeringsgegevens bekijken en wijzigen

Waar kan ik terecht met vragen?

Heeft u na het lezen van deze informatie nog vragen? Of heeft u hulp nodig bij het aanvragen van een DigiD, of bij het activeren van de ONVZ-app? Neem dan contact met ons op.

Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Document uploaden

Deel makkelijk een document met ons

Uploaden
Meer contactopties