Heeft u vragen? Bekijk onze contactmogelijkheden ZakelijkBereken premieEnglish

Meer weten over gezondheid?

 

Wat kun je het beste eten voor, tijdens en na een wedstrijd? Hoe belangrijk is slaap voor je prestaties? Wat kun je het beste doen bij blessures? De antwoorden hierop vind je hier!

appel

Voeding en je hockeyprestaties

Hockeyen is gezond, leuk en zorgt voor een echte teamspirit. Een goed voedingspatroon heeft een positieve werking op je gestel en prestaties en is daarom een belangrijk onderdeel. Goed voorbereid het veld opgaan? Dit zijn de effecten van voeding op je hockeyprestaties!

Lees meer
onvz-controleren

We trainen weer!

De vakantie is voorbij, dus Lars Balk is weer begonnen met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen.

Lees meer
quick decider icon

Biologische klok

Avondmens of ochtendmens? Dit hangt af van je zogenaamde biologische klok. Je voelt pas goed dat je een biologische klok hebt na een lange vliegreis. Doordat je je snel verplaatst door tijdzones arriveert je biologische systeem later op je eindbestemming dan je lichaam. De gevolgen: slapeloze nachten, vermoeidheid, honger op de verkeerde tijdstippen en je niet bepaald fit voelen. 

Lees meer
alert

Eerste hulp bij hockeyblessures

Hockeyblessures variëren van ernstige botbreuken tot kleine schaafwonden. Voor de grote blessures ga je naar het ziekenhuis, maar deze vijf typische hockeyblessures los je zelf op met deze handige E.H.B.H.B. (eerste hulp bij hockeyblessures)-tips.

Lees meer
hyperlink

Bewegen voor je brein

Bewegen is niet alleen goed voor je lichaam, maar ook voor je brein. Het bevordert creativiteit en helpt bij het verwerken en opslaan van informatie. Maar hoe werkt dat precies?

Lees meer
appel

Intermittent fasting?

Je hoort er steeds meer over: intermittent fasting. Het idee achter deze methode is dat je een tijdje niks eet. Dit kan positieve gezondheidseffecten hebben en zorgen voor gewichtsverlies. Dr. Kirsten Berk, dièˆtist en onderzoeker aan het Erasmus MC, vertelt over de verschillende vormen van vasten.

Lees meer
OntzorgPlus

Beter slapen

Slaap is net zo belangrijk voor je gezondheid als gezonde voeding en voldoende beweging. Een derde van je leven besteed je immers aan slapen. Alleen is een goede nachtrust niet zo makkelijk als het lijkt.

Lees meer
quick decider icon

Lars over het belang van ritme

Een slaap-waak ritme is belangrijk voor een goede gezondheid. Lars staat bijvoorbeeld elke dag om 7.30 uur up. Zo heeft hij gedurende de dag meer energie en kan hij alles doen wat hij moet doen.

Lees meer

Contact

Heb je leuke ideeën? Of vagen? Stuur een mailtje naar communicatie@onvz.nl.

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.