Wlz-zorg

Klachten over Wlz-zorg

Er zijn verschillende instanties waar u uw klacht kenbaar kunt maken.

 

Bent u niet tevreden over de diensten van het zorgkantoor, een zorgverlener of over de zorg die u heeft ontvangen? Dan zijn er verschillende instanties waar u uw klacht kenbaar kunt maken. Hieronder lichten we de verschillende mogelijkheden toe.

Zorgorganisatie

Met een klacht over een zorgverlener of de ontvangen zorg kunt u altijd terecht bij de organisatie die de zorg heeft verleend (de zorgorganisatie). Zij hebben een klachtenfunctionaris die uw klacht in behandeling neemt en samen met u naar een oplossing zoekt. Wilt u een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris, neem dan contact op met uw zorgorganisatie.

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Als u te maken heeft met zorg en ondersteuning uit de Wet langdurige zorg (Wlz) heeft u recht op gratis cliëntondersteuning. De cliëntondersteuner kan u onder andere helpen wanneer u een klacht heeft. Wilt u gebruikmaken van deze cliëntondersteuning? Kijk dan voor meer informatie op de website Regelhulp van het ministerie VWS.

Zorgkantoor

U kunt met uw klacht ook altijd terecht bij uw zorgkantoor. Via de website van Zorgverzekeraars Nederland kunt u opzoeken onder welk zorgkantoor u valt: www.zn.nl/Zorgkantoren. Op de website van uw zorgkantoor staat precies omschreven hoe u een klacht kunt indienen.

Zorgadvies nodig?

Bel de ZorgConsulent. Onze ZorgConsulenten weten welke instanties er zijn en denken graag met u mee. Ook zijn ze goed op de hoogte van de laatste wet- en regelgeving. U kunt ook een terugbelverzoek achterlaten. Vul daarvoor dit formulier in. Dan wordt u teruggebeld op de tijden die u aangeeft.

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Live chat

Maandag tot en met vrijdag van acht uur 's ochtends tot acht uur 's avonds
Open de chat en Stel een vraag

Telefoon

Maandag tot en met vrijdag van half 9 's ochtends tot 6 uur 's avonds
Bel ons op 030 639 62 22
Meer contactopties