ZakelijkBereken premieEnglish

  • Zeer ruime vergoedingen
  • Advies van ZorgConsulent
  • Klantwaardering 8,2

Neem contact met ons op

Door het coronavirus werken onze medewerkers thuis. Voor het snelste antwoord kunt u uw vraag het beste stellen via een live chat met een van onze medewerkers.

Wilt u uw gegevens bekijken, een wijziging doorgeven of een rekening declareren? Dat doet u snel en gemakkelijk via MijnONVZ.

  • Antwoord de volgende dag
  • Antwoord de volgende dag

Contactformulier

  • Antwoord binnen 2 werkdagen

Onze excuses. Het is op dit moment drukker dan normaal. Houd er daarom rekening mee dat u niet altijd binnen 2 werkdagen antwoord krijgt op uw mail.

Vragen over uw polis

  • Tot wanneer kunt u uw verzekering wijzigen?

    Wanneer u bij ons wilt opzeggen, doet u dit vóór 1 januari 2021. Wanneer u een wijziging in uw aanvullende of tandartsverzekering wilt doorgeven, doet u dit uiterlijk vóór 1 februari 2021.

  • Heeft u vóór 1 februari een pakketwijziging bij ons aangevraagd? En heeft u nog niets van ons gehoord?

    Door drukte duurt de verwerking van de pakketwijziging langer dan u van ons gewend bent. U ontvangt een bericht zodra wij uw verzoek verwerkt hebben. Houdt u rekening met een antwoordtermijn van 10 tot 15 werkdagen.

  • Bij welke aanvullende verzekeringen worden er gezondheidsvragen gesteld?

    Iedereen kan bij ONVZ een basisverzekering afsluiten. Dat geldt ook voor de twee aanvullende verzekeringen die wij bieden, namelijk de Startfit en Benfit. Daarnaast kan iedereen ook gebruikmaken van de tandartsverzekeringen (Tandfit A en B) en onze buitenlandverzekering Wereldfit. Gezondheidsvragen worden alleen gesteld bij aanvraag voor onze 3 excellente pakketten (Optifit, Topfit en Superfit) en onze twee meest uitgebreide aanvullende tandartsverzekering (Tandfit C). Deze vragen gelden voor nieuwe verzekerden en voor huidige verzekerden die deze pakketten willen aanvragen.

  • Waarom stellen wij gezondheidsvragen bij onze excellente pakketten?

    Onze excellente verzekeringen bieden heel uitgebreide dekkingen. Om ervoor te zorgen dat de premie voor deze verzekeringen ook in de toekomst betaalbaar blijft voor onze verzekerden, moeten we van te voren weten of u verwacht dat u gebruik gaat maken van bepaalde dekkingen uit deze verzekeringen. Hiermee maken we een onderscheid tussen voorziene en onvoorziene kosten.

     

  • Als u per 1 januari naar ons overstapt, zeggen wij dan automatisch uw oude verzekering op?

    Ja, u kunt gebruik maken van onze overstapservice. Wij zeggen de basisverzekering bij uw huidige verzekeraar standaard voor u op. U kunt tijdens uw verzekeringsaanvraag bij ons zelf aangeven of u wij ook uw aanvullende verzekering voor u op moeten zeggen. Zo heeft u er zelf geen omkijken naar.

  • Hanteert ONVZ wachttijden voor de vergoeding van de aanvullende verzekeringen?

    Nee, ONVZ werkt niet met wachttijden. Als u bij ons een aanvullende verzekering afsluit, dan gaat deze per 1 januari in. Per deze datum maakt u ook aanspraak op de dekking vanuit uw aanvullende verzekering.

  • Als u per 1 januari naar ons overstapt en u zich bedenkt, kunt u dan nog opzeggen?

    Bij het afsluiten van een verzekering heeft de u, de verzekeringnemer, een bedenktijd van 14 dagen. De verzekeringnemer kan de verzekering per e-mail of brief opzeggen binnen 14 dagen nadat wij het polisblad hebben verstuurd, of, als dat later is, binnen 14 dagen nadat deze het bewijs van de basisverzekering (het polisblad) heeft ontvangen. Als u binnen de bedenktijd opzegt, betekent dit dat de verzekering nooit heeft bestaan. Hierdoor vervalt ook de dekking.

  • Waar vindt u uw polisblad

    Bent u als hoofdverzekerde ingelogd op MijnONVZ? Dan vindt u uw polisblad onder 'Mijn status' > 'Mijn verzekeringen'.

  • Waar vindt u uw zorgpas?

    Heeft u de ONVZ-app gedownload op uw smartphone, dan heeft u automatisch ook de digitale Europese zorgpas (EHIC). Hiermee kunt u noodzakelijke medische zorg krijgen in onder meer de hele EU en Australië. Deze heeft u zo altijd tot uw beschikking. De digitale zorgpas blijft geldig zolang u bij ons verzekerd bent.

     

    Waar vindt u de digitale zorgpas?

    In de ONVZ-app vindt u de pas onder de optie: Meer/Digitale zorgpas
    • De zorgpas van een kind onder de 18 vindt u in de Mijn-omgeving en/of ONVZ-app van de hoofdverzekerde
    • Wanneer u op een computer of tablet inlogt in uw Mijn-omgeving, ziet u de zorgpas onder de optie: Mijn status/Digitale zorgpas

     

    Let op: de digitale zorgpas is geen officiële EHIC. Soms accepteren zorgverleners in het buitenland deze digitale pas niet. U kunt dan contact opnemen met ons Service Center op 030 639 62 22. Wij sturen dan een bewijs van verzekering naar de zorgverlener. Neemt u liever toch een fysieke zorgpas mee naar het buitenland? Dan kunt u deze voor vertrek bij ons aanvragen. U ontvangt de pas dan binnen 10 werkdagen gratis thuis. Houdt er rekening mee dat wij de zorgpas altijd sturen naar het adres van de hoofdverzekerde.

Staat uw vraag hier niet bij?

Bekijk dan onze pagina Actuele vragen voor meer antwoorden op veelgestelde vragen.

Actuele vragen

Onze telefoonnummers

  • Algemeen

    030 639 62 22

    Voor algemene vragen over uw zorgverzekering.

    Wij zijn geopend op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.

    030 639 62 22
  • Acute medische zorg in buitenland

    +31 88 668 97 67

    Neem in geval van acute opname in het ziekenhuis in het buitenland direct contact op met de 24-uurs service van ONVZ Zorgassistance. Dit telefoonnummer vindt u ook op uw zorgverzekeringspas.

    +31 88 668 97 67
  • ZorgConsulent

    0800 022 14 50

    Voor persoonlijke hulp bij uw keuze van arts of ziekenhuis. En bijvoorbeeld voor uitstekende wachtlijstbemiddeling en de beste ondersteuning voor mantelzorgers.

    0800 022 14 50
  • Kraamzorg Service

    088 668 97 05

    Bent u zwanger en wilt u kraamzorg aanvragen? U kunt dit ook zelf online regelen.

    088 668 97 05
  • Zittend ziekenvervoer per taxi

    0900 333 33 30

    Voor het aanvragen en regelen van taxivervoer.

    0900 333 33 30

ONVZ stelt telefoon van verkopers niet op prijs

ONVZ stelt het niet op prijs als partijen ongevraagd telefonisch contact opnemen om commerciële diensten aan te bieden. Bent u van een bedrijf dat ons hiervoor wilt benaderen? Dan kunt u een e-mail sturen naar nprinkoop@onvz.nl.

Onze adresgegevens

Ons rekeningnummer

  • IBAN (SWIFT): NL59INGB0007812890 ten name van ONVZ
  • BIC: INGBNL2A

Lees meer over betalen en betaalwijzen

Klanten waarderen
onze service met een

8,2

Zo blijkt uit onafhankelijk onderzoek.

Wij zijn pas tevreden als u dat ook bent!

Tip, verbetering of klacht? 

We horen het graag, want dan kunnen we u nog beter helpen. Laat het ons weten.

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.