Voor algemene vragen over uw zorgverzekering.
Wij zijn geopend op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.
030 639 62 22Door het coronavirus werken onze medewerkers thuis. Voor het snelste antwoord kunt u uw vraag het beste stellen via een live chat met een van onze medewerkers (maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur).
Wilt u uw gegevens bekijken, een wijziging doorgeven of een rekening declareren? Dat doet u snel en gemakkelijk via MijnONVZ.
Door corona zijn er minder medewerkers beschikbaar bij de Kraamzorg Service. Ben u zwanger en wilt u kraamzorg aanvragen? Dit kunt u ook zelf online regelen.
In MijnONVZ via Declaraties inzien onder Behandelde Declaraties kunt u uw jaaroverzicht vinden. Via de knop Jaaroverzicht kunt u deze downloaden.
Bent u als hoofdverzekerde ingelogd op MijnONVZ? Dan vindt u uw polisblad onder 'Mijn status' > 'Mijn verzekeringen'.
Heeft u de ONVZ-app gedownload op uw smartphone, dan heeft u automatisch ook de digitale Europese zorgpas (EHIC). Hiermee kunt u noodzakelijke medische zorg krijgen in onder meer de hele EU en Australië. Deze heeft u zo altijd tot uw beschikking. De digitale zorgpas blijft geldig zolang u bij ons verzekerd bent.
Waar vindt u de digitale zorgpas?
• In de ONVZ-app vindt u de pas onder de optie: Meer/Digitale zorgpas
• De zorgpas van een kind onder de 18 vindt u in de Mijn-omgeving en/of ONVZ-app van de hoofdverzekerde
• Wanneer u op een computer of tablet inlogt in uw Mijn-omgeving, ziet u de zorgpas onder de optie: Mijn status/Digitale zorgpas
Let op: de digitale zorgpas is geen officiële EHIC. Soms accepteren zorgverleners in het buitenland deze digitale pas niet. U kunt dan contact opnemen met ons Service Center op 030 639 62 22. Wij sturen dan een bewijs van verzekering naar de zorgverlener. Neemt u liever toch een fysieke zorgpas mee naar het buitenland? Dan kunt u deze voor vertrek bij ons aanvragen. U ontvangt de pas dan binnen 10 werkdagen gratis thuis. Houdt er rekening mee dat wij de zorgpas altijd sturen naar het adres van de hoofdverzekerde.
De basisverzekering vergoedt de meeste zorgkosten. Maar u moet elk jaar eerst een deel zelf betalen. Dat is het verplicht eigen risico. Wilt u meer uitleg over het verplicht eigen risico? Bekijk dan onze pagina Het eigen risico.
Goed om te weten
Soms betaalt u naast eigen risico ook een eigen bijdrage. Dit geldt bijvoorbeeld voor sommige geneesmiddelen, ziekenvervoer, een kunstgebit en een hoortoestel. U betaalt dan eerst de eigen bijdrage. En over het bedrag dat overblijft eigen risico. Wilt u meer uitleg over de wettelijke eigen bijdrage? Bekijk dan onze pagina Eigen bijdrage.
Bekijk dan onze pagina Actuele vragen voor meer antwoorden op veelgestelde vragen.
Neem in geval van acute opname in het ziekenhuis in het buitenland direct contact op met de 24-uurs service van ONVZ Zorgassistance. Dit telefoonnummer vindt u ook op uw zorgverzekeringspas.
Voor persoonlijke hulp bij uw keuze van arts of ziekenhuis. En bijvoorbeeld voor uitstekende wachtlijstbemiddeling en de beste ondersteuning voor mantelzorgers.
0800 022 14 50Bent u zwanger en wilt u kraamzorg aanvragen? U kunt dit ook zelf online regelen.
088 668 97 05Voor het aanvragen en regelen van taxivervoer.
0900 333 33 30ONVZ stelt het niet op prijs als partijen ongevraagd telefonisch contact opnemen om commerciële diensten aan te bieden. Bent u van een bedrijf dat ons hiervoor wilt benaderen? Dan kunt u een e-mail sturen naar nprinkoop@onvz.nl.
Lees meer over betalen en betaalwijzen
We horen het graag, want dan kunnen we u nog beter helpen. Laat het ons weten.
Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.