Heeft u vragen? Bel 030 639 62 22 English

Wereldfit: repatriëring

Als u na ongeval of ziekte ergens anders heen gebracht moet worden.

Bekijk uw vergoedingen voor

Wat u vergoed krijgt

Wordt u tijdens een reis ernstig ziek, of heeft u ernstig letsel door een ongeval? Dan geldt voor de medische zorg die u nodig heeft de vergoeding Buitenland: spoedeisende zorg.

Het kan zijn dat u voor bijvoorbeeld (vervolg)behandeling of voor verder herstel ergens anders heen gebracht moet worden. Dat noemen we repatriëring. De aanvullende verzekeringen Wereldfit en Superfit vergoeden deze medisch noodzakelijke repatriëring.

Wereldfit en Superfit vergoeden:

  • vervoer naar een door onze alarmcentrale Zorgassistance bepaald land, met de medische begeleiding die daarbij nodig is
  • extra kosten van verblijf, als u wel vervoerd moet worden maar dat nog niet kan
  • 1 keer vervoer en verblijf voor 1 persoon, als iemand u tijdens die periode komt bezoeken

Kunt u naar huis terug, maar kan dat door de ziekte of het letsel niet met het geplande vervoermiddel? Dan vergoeden Wereldfit en Superfit de extra vervoerskosten.

Er gelden maximale vergoedingen. Voor vervoer zijn dat: auto € 0,27 per kilometer, vliegreis economy class. En voor verblijf: € 150 per dag.

Vergoeding per verzekering

  • Basisverzekering

    Geen vergoeding

  • Startfit

    Geen vergoeding

  • Extrafit

    Geen vergoeding

  • Benfit

    Geen vergoeding

  • Optifit

    Geen vergoeding

  • Topfit

    Geen vergoeding

  • Superfit

    Repatriëring bij ernstig(e) ziekte of letsel
    Overkomst bezoeker

    • Repatriëring bij medische noodzaak, naar door alarmcentrale Zorgassistance bepaald land
    • Verblijf, als repatriëring nog niet kan
    • Vervoer en verblijf voor 1 persoon die naar u toe komt
    • Extra kosten ander vervoer(middel)

    Bekijk verzekering
  • Wereldfit

    Repatriëring bij ernstig(e) ziekte of letsel
    Overkomst bezoeker

    • Repatriëring bij medische noodzaak, naar door alarmcentrale Zorgassistance bepaald land
    • Verblijf, als repatriëring nog niet kan
    • Vervoer en verblijf voor 1 persoon die naar u toe komt
    • Extra kosten ander vervoer(middel)

    Bekijk verzekering

Wat u zelf betaalt

Dit moet u zelf doen

U moet altijd contact opnemen met onze alarmcentrale Zorgassistance voordat u kosten maakt

Behalve als dat niet mogelijk is. Onze alarmcentrale Zorgassistance is altijd bereikbaar op telefoonnummer +31 (0)88 668 97 67. Wij vergoeden telefoonkosten vanuit het buitenland naar onze alarmcentrale.

Goed om te weten

  • De algemene regels zijn altijd van toepassing

    De algemene regels gelden voor alle zorg en voor iedereen. Er staat bijvoorbeeld in wat nooit wordt vergoed. En welke wijzigingen u moet doorgeven.

  • Kijk ook in de uitgebreide voorwaarden Wereldfit

    Hierboven staan alleen de belangrijkste voorwaarden. De uitgebreide voorwaarden Wereldfit bepalen uw vergoeding. Dat geldt ook als u Superfit heeft. Wereldfit is daar namelijk onderdeel van.

  • Onze alarmcentrale Zorgassistance regelt het vervoer en verblijf

    Als u vervoer en verblijf zelf regelt, krijgt u mogelijk niet alle kosten vergoed.

Heeft u nog vragen?
We staan voor u klaar

Meer contactopties

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.