Ga terug naar 2026

Repatriëring

Als u na ongeval of ziekte ergens anders heen gebracht moet worden.

Selecteer jaar

Bij het kiezen van een optie volgt een doorgestuurde link.

Vergoeding per verzekering bij Vrije Keuze

  • Basisverzekering

    Geen vergoeding

  • Startfit

    Geen vergoeding

  • Benfit

    Geen vergoeding

  • Optifit

    Geen vergoeding

  • Topfit

    Geen vergoeding

  • Superfit

    Repatriëring bij ernstig(e) ziekte of letsel

    Overkomst bezoeker

    Verblijf max. € 150 per dag, vervoer max. economy (vliegen) en € 0,27/km (overig), totaal voor:

    • Repatriëring bij medische noodzaak
    • Verblijf, als repatriëring nog niet kan
    • Vervoer en verblijf voor 1 persoon die naar u toe komt
    • Extra kosten ander vervoer(middel)
  • Wereldfit

    Repatriëring bij ernstig(e) ziekte of letsel

    Overkomst bezoeker

    Verblijf max. € 150 per dag, vervoer max. economy (vliegen) en € 0,27/km (overig), totaal voor:

    • Repatriëring bij medische noodzaak 
    • Verblijf, als repatriëring nog niet kan
    • Vervoer en verblijf voor 1 persoon die naar u toe komt
    • Extra kosten ander vervoer(middel)

Dit krijgt u vergoed

Wordt u tijdens een reis ernstig ziek, of heeft u ernstig letsel door een ongeval? Dan geldt voor de medische zorg die u nodig heeft de vergoeding Buitenland: spoedeisende zorg.

Heeft u zorg in het buitenland nodig? Dan moet u bij een opname zo snel mogelijk contact opnemen met onze alarmcentrale Zorgassistance. Dit kan 24/7 via telefoonnummer +31 (0)88 668 97 67.

Het kan zijn dat onze alarmcentrale Zorgassistance vindt dat er een medische noodzaak is om u naar een Nederlands ziekenhuis te vervoeren voor bijvoorbeeld (vervolg)behandeling of verder herstel. Dat noemen we medisch noodzakelijke repatriëring. De Vrije Keuze Basisverzekering vergoedt dit niet.

Heeft u de aanvullende verzekering Wereldfit of Superfit?

Verblijft u maximaal 1 jaar in het buitenland? Dan vergoeden Wereldfit en Superfit:

  • vervoer naar een door onze alarmcentrale Zorgassistance bepaald land, met de medische begeleiding die daarbij nodig is
  • extra kosten van verblijf, als u wel vervoerd moet worden maar dat nog niet kan
  • 1 keer vervoer en verblijf voor 1 persoon, als iemand u tijdens die periode komt bezoeken

Maar alleen als onze alarmcentrale Zorgassistance dit regelt.

Kunt u naar huis terug, maar kan dat door de ziekte of het letsel niet met het geplande vervoer(middel)? Dan vergoeden Wereldfit en Superfit de extra vervoerskosten.

Er gelden maximale vergoedingen. Voor vervoer zijn dat: auto € 0,27 per kilometer, vliegreis economy class. En voor verblijf: € 150 per dag.

Hier kunt u terecht

Dit wordt niet vergoed

  • vervoer naar huis, als u dat zelf wilt, maar onze alarmcentrale dat niet nodig vindt

Dit betaalt u zelf

Geen eigen bijdrage

Voor deze zorg betaalt u geen eigen bijdrage.

Geen eigen risico

Deze zorg valt niet onder uw eigen risico.

Dit moet u zelf doen

U moet contact opnemen met onze alarmcentrale Zorgassistance

Onze alarmcentrale Zorgassistance bepaalt of repatriëring nodig is. En regelt dit. Als u de repatriëring zelf regelt, krijgt u mogelijk niet alles vergoed. Onze alarmcentrale Zorgassistance is altijd bereikbaar op telefoonnummer +31 (0)88 668 97 67. Wereldfit en Superfit vergoeden telefoonkosten vanuit het buitenland naar onze alarmcentrale.

Goed om te weten

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Document uploaden

Deel makkelijk een document met ons

Uploaden
Meer contactopties