Meestgestelde vragen over MijnONVZ en app
Heeft u een vraag over MijnONVZ of wilt u weten hoe u de app kunt gebruiken? Hieronder vindt u de meestgestelde vragen op een rij. Als u op de vraag klikt, verschijnt het antwoord.
MijnONVZ en onze app
-
Via de ONVZ app kunt tegenwoordig veel zaken regelen. U kunt bijvoorbeeld eenvoudig declareren en gegevens wijzigen via de ONVZ app. Daarom is het handig om de ONVZ app te downloaden. Om de ONVZ app te gebruiken moet u eerst de ONVZ app activeren.
Voor het activeren van de app heeft u een activatiecode nodig. Deze vraagt u zo aan:
• Open de app en kies 'Activeren via DigiD'
• Log in bij DigiD met sms-controle of DigiD app
• De app wordt automatisch gekoppeld aan uw MijnONVZ-account
• Maak een persoonlijke 5-cijferige pincode aan in de app, waarmee u voortaan op de app inlogt -
U kunt inloggen bij MijnONVZ via DigiD of via een ONVZ account. Wij adviseren u om in te loggen via DigiD omdat u dan uw volledige gegevens kunt inzien.
Wilt u weten hoe u inlogt bij MijnONVZ? Bekijk dan de video op onze Login pagina.
Heeft u geen DigiD en heeft u voorheen gebruik gemaakt van iDIN? Bekijk dan onze pagina Uitleg over inloggen.
-
Via MijnONVZ en de ONVZ app kunt u veel dezelfde zaken regelen. Maar er zit ook verschil in. Zo kunt u bijvoorbeeld een foto maken met de eenvoudig ONVZ app om zorgkosten te declareren. En via MijnONVZ kunt u een pdf uploaden om zorgkosten te declareren. Bekijk onze pagina Digitaal uw zaken regelen om te zien of u MijnONVZ of de ONVZ app nodig heeft.