Zorgadvies

Advies bij een behandeling

Loopt u tegen problemen aan bij een behandeling? Of weet u niet bij welke instantie u het beste terecht kunt met uw vragen over uw behandeling? Met kennis en advies van de ZorgConsulent komt u verder, welke zorgverzekering u ook bij ons heeft.

Laat de ZorgConsulent u bellen wanneer het u uitkomt

U kunt een terugbelverzoek achterlaten. Dan wordt u teruggebeld op de tijden die u aangeeft.

Bel mij terug

Het kiezen van een zorgverlener

Zelf uw zorgverlener kiezen is soms best lastig. Dan is het goed dat u kunt overleggen met iemand die het zorglandschap kent en u een luisterend oor biedt. Een professional die u terzijde staat bij het maken van uw keuze. 

Bij het voorbereiden van een gesprek met uw arts of specialist

U heeft in een gesprek met de arts of specialist meestal maar weinig tijd om duidelijk te maken wat er aan de hand is. De ZorgConsulent helpt u graag om uw gesprek goed voor te bereiden.

Mogelijkheden na een diagnose

Heeft u een diagnose gekregen waarvoor u een uitvoerig behandeltraject ingaat? De ZorgConsulent bespreekt met u de mogelijkheden. De ZorgConsulent luistert naar uw verhaal, neemt met u het behandeltraject door en geeft u handvatten om met uw arts in gesprek te gaan.

Second opinion

Twijfelt u over de diagnose die uw huisarts, medisch specialist of andere zorgverlener met u heeft besproken? Of over een voorgestelde behandeling? Dan kunt u hierover de mening van een andere zorgverlener vragen. Samen met de ZorgConsulent kunt u kijken wat de mogelijkheden zijn, waar u het best terecht kunt en hoe u het gesprek aangaat met uw huidige zorgverlener vóór en na de second opinion.

Regie terug in handen

In een zorgtraject kan er van alles gebeuren. Het gaat volgens u misschien te snel of juist te langzaam. Hierdoor kunt u het gevoel hebben dat u niet uw eigen keuzes kunt maken. Het kan ook zo zijn dat u niet de gewenste klik heeft met uw zorgverlener. Met al deze scenario’s kunt u terecht bij de ZorgConsulent. De ZorgConsulent komt samen met u tot de kern van het probleem en geeft u handvatten om weer grip te krijgen op uw zorgtraject.

Voor, tijdens en na een ziekenhuisopname

Voor, tijdens en na uw opname in een ziekenhuis kunt u contact opnemen met de ZorgConsulent om te bespreken wat er in uw situatie mogelijk is en geregeld moet worden. De ZorgConsulent kan dan de juiste ondersteuning regelen en geeft handvatten om in gesprek te gaan met zorgverleners en regie te krijgen en houden op uw zorgtraject.  

Goed om te weten

De ZorgConsulent is geen zorgverlener en kan daarom geen diagnose stellen of medische handelingen verrichten. De informatie die de ZorgConsulent geeft, is dan ook geen vervanging voor het medische advies dat uw zorgverlener geeft.

Onze ZorgConsulenten doen altijd hun uiterste best. En we hebben voor de meeste dienstverlening ook partijen gecontracteerd. Maar door de enorme krapte op de arbeidsmarkt en met name in de zorg, is het niet altijd meer mogelijk om te garanderen dat wij op ieder moment dienstverlening kunnen regelen.

Wilt u advies van de ZorgConsulent?

De ZorgConsulent helpt u graag met meer informatie en advies. U kunt een terugbelverzoek achterlaten. Dan wordt u teruggebeld op de tijden die u aangeeft.

Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Live chat

Ma t/m vr: 8.00 – 20.00 uur

Stel een vraag

Telefoon

Ma t/m vr: 8.30 - 18.00 uur

030 639 62 22
Meer contactopties