ONVZ

Hoe kunnen we u helpen?

Heeft u een vraag voor ONVZ? Bekijk onze veelgestelde vragen en vind snel uw antwoord. Staat uw vraag er niet tussen? We helpen u graag verder via een van de contactmogelijkheden.

Online uw zaken regelen doet u snel en gemakkelijk via MijnONVZ of de ONVZ-app.

  • Declaraties

    Wilt u zorgkosten declareren of de status van een declaratie bekijken? Dat kan makkelijk en snel via MijnONVZ of de app

  • Persoonlijke gegevens

    Wijzig zelf uw persoonlijke gegevens via MijnONVZ of de app

  • Financieel overzicht

    In MijnONVZ controleert u uw betalingen, zoals uw premie en eigen risico

Meestgestelde vragen

  • Via de premieberekening op onze website kunt u snel en gemakkelijk een aanvraag bij ons indienen. Komt u er niet uit? U kunt ook telefonisch een aanvraag doen via 030 639 62 22, optie 2.

    Let op: een telefonische aanvraag kan even duren, dit is ook afhankelijk van de drukte.

  • De hoofdverzekerde is de enige persoon op de polis die verzekeringen kan wijzigen via MijnONVZ. U gaat naar MijnONVZ > Mijn status > Mijn verzekeringen en Verzekering wijzigen. Hier kunt u ook wijzigingen voor de medeverzekerde(n) doorvoeren. Via de app is het helaas niet mogelijk om verzekeringen te wijzigen.

    Let op: uw kunt uw verzekering alleen wijzigen tussen 12 november 2022 en 31 januari 2023. Gedurende het jaar is het niet mogelijk om uw verzekering te wijzigen.

     

  • Bent u als hoofdverzekerde ingelogd op MijnONVZ? Dan vindt u uw polisblad onder 'Mijn status' > 'Mijn verzekeringen'.

    Let op: u kunt uw polisblad over 2023 vanaf dinsdagochtend 15 november zien in MijnONVZ.

  • De premie wordt altijd afgeschreven op de laatste werkdag van de maand. U betaalt de premie altijd een maand vooruit. Dat betekent dat u in januari de premie voor februari betaalt. Ook als u ervoor kiest om uw premie per jaar te betalen, dan betaalt u de premie op de laatste werkdag van december.

    Wanneer incasseert ONVZ premie voor 2023?
    Deze wordt rond 29 december 2022 afgeschreven.

    Let op: heeft u eind december uw verzekering afgesloten bij ONVZ, dan schrijven wij uw premie in januari af. Houd er rekening mee dat de premie van februari dan óók in januari geïncasseerd wordt.

     

Wilt u contact? Snel antwoord via chat

Van maandag tot en met vrijdag zitten we voor u klaar van 8.00 - 20.00 uur. We helpen u vraag via de live chat. U krijgt persoonlijk contact met een medewerker en wordt snel geholpen.

Aangepaste openingstijden


Zaterdag 31 december
Op zaterdag 31 december is ons Service Center telefonisch bereikbaar voor verzekerden tussen 10.00 tot 16:00 uur. De chat is dan open van 10.00 tot 16.00 uur.

Facebook

Bereikbaar ma t/m vr van 8.00 tot 21.00 uur. Za en zo van 9.00 tot 17.00 uur.

Stel uw vraag

Twitter

Bereikbaar ma t/m vr van 8.00 tot 21.00 uur. Za en zo van 9.00 tot 17.00 uur.

Stel uw vraag

Document uploaden

Wilt u een document met ons delen? Dat doet u eenvoudig via ons handige uploadformulier. Declaraties kunt u indienen via het declaratieformulier of de ONVZ app.

Document uploaden

De ZorgConsulent

Bij ONVZ heeft u een eersteklas zorgverzekering, met advies en persoonlijke hulp. Daarom staan onze ZorgConsulenten voor u klaar: zij helpen u graag bij het vinden van de beste behandeling voor u.

Dit kan de ZorgConsulent voor u betekenen

Algemeen

Voor algemene vragen over uw zorgverzekering.

Wij zijn geopend op maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 18.00 uur.

030 639 62 22

Acute medische zorg in buitenland

Neem in geval van acute opname in het ziekenhuis in het buitenland direct contact op met de 24-uurs service van ONVZ Zorgassistance. Dit telefoonnummer vindt u ook op uw zorgverzekeringspas.

+31 88 668 97 67

ZorgConsulent

Voor persoonlijke hulp bij uw keuze van arts of ziekenhuis. En bijvoorbeeld voor uitstekende wachtlijstbemiddeling en de beste ondersteuning voor mantelzorgers.

De ZorgConsulent is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.30 uur.

0800 022 14 50

Kraamzorg Service

Bent u zwanger en wilt u kraamzorg aanvragen? U kunt dit ook zelf online regelen.

088 668 97 05

Zittend ziekenvervoer per taxi

Voor het aanvragen en regelen van taxivervoer.

0900 333 33 30

Telefoonlijn corona

Voor vragen over het coronavirus of om eventuele zorgen hierover te bespreken

030 639 62 90

Onze adresgegevens

Bezoekadres: ONVZ, De Molen 66, 3995 AX Houten

Postadres: ONVZ, Postbus 392, 3990 GD Houten 

Heeft u een vraag voor ons ServiceCenter? Omdat er niet altijd iemand aanwezig aan onze balie om u zo goed mogelijk te helpen, kunt u daarvoor niet langskomen op ons kantoor. U wordt het snelst geholpen via de eerdergenoemde contactmogelijkheden.

Ons rekeningnummer 

  • IBAN (SWIFT): NL59INGB0007812890 ten name van ONVZ
  • BIC: INGBNL2A

Lees meer over betalen en betaalwijzen

ONVZ stelt telefoon van verkopers niet op prijs

ONVZ stelt het niet op prijs als partijen ongevraagd telefonisch contact opnemen om commerciële diensten aan te bieden. Bent u van een bedrijf dat ons hiervoor wilt benaderen? Dan kunt u een e-mail sturen naar nprinkoop@onvz.nl

Heeft u een klacht?

Geef het aan ons door. Dan kunnen wij u helpen.

Geef het door