Inloggen MijnONVZ

iDIN, inloggen op MijnONVZ met de vertrouwde inlogmethode van uw bank

iDINiDIN is een alternatieve manier waarmee u kunt inloggen bij MijnONVZ. Deze manier is ontwikkeld door de banken en wordt ook gebruikt voor inloggen bij onder meer overheidsinstanties en webwinkels. Met iDIN identificeert u zich online met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van uw eigen bank. Zo hoeft u veel minder gebruikersnamen en wachtwoorden te onthouden. Om iDIN te kunnen gebruiken, moet u iDIN bij ONVZ eenmalig activeren. Bent u onder de 18 jaar, dan kunt u helaas geen gebruikmaken van iDIN.

iDIN als pilot

De komende maanden kunt u met iDIN inloggen op MijnONVZ. De pilot is bedoeld om iDIN in de praktijk uit te proberen. Als u meedoet, helpt u om te kijken of alles gaat zoals het bedacht is. Uw mening over iDIN is in deze periode heel belangrijk voor ons. U kunt uw ervaring met ons delen via de feedbackbutton rechts op deze pagina. Uiteraard zijn uw persoonlijke gegevens ook tijdens de pilot altijd veilig.

Veelgestelde vragen over iDIN

iDIN, inloggen op MijnONVZ met de vertrouwde inlogmethode van uw bank Alle veelgestelde vragen
  • Wat is iDIN?

    iDIN is een alternatieve manier waarmee u kunt inloggen op MijnONVZ. Deze manier is ontwikkeld door de banken en wordt ook gebruikt voor het inloggen bij onder meer overheidsinstanties en webwinkels. Met iDIN identificeert u zich online met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van uw eigen bank. Zo hoeft u veel minder gebruikersnamen en wachtwoorden te onthouden.

     

  • Waarom inloggen met iDIN op de Mijn-omgeving?

    ONVZ wil verzekerden een alternatieve inlogmethode bieden naast DigiD en het MijnONVZ-account. Hierdoor is er minder afhankelijkheid van inlogmethodes. Uw mening over iDIN is in deze periode heel belangrijk voor ons. U kunt uw ervaring met ons delen via de feedbackbutton rechts op deze pagina. Uiteraard zijn uw persoonlijke gegevens ook tijdens de pilot altijd veilig.

  • Hoe lang duurt de pilot?

    De pilot is gestart op 25 oktober en duurt tot begin januari 2017. In december zal worden bepaald hoe ONVZ verder gaat met iDIN. De pilot is bedoeld om iDIN in de praktijk uit te proberen. Als u meedoet helpt u om te zien of alles werkt zoals het is bedoeld.

  • Hoe werkt iDIN op hoofdlijnen?

    Om van iDIN gebruik te maken bij ONVZ moeten verzekerden eerst eenmalig activeren. Na een succesvolle activatie kunt u de volgende keer inloggen zonder te activeren.
    Met activeren worden uw gegevens bij de bank gematched met de gegevens in de backoffice van ONVZ. Als dit 100% overeenkomt, dan worden uw gegevens in de Mijn-omgeving getoond.

  • Welke gegevens verstrekt de bank aan ONVZ

    Banken verstrekken bij activeren éénmalig de persoons- en adresgegevens die bij de bank zijn geregistreerd. Deze gegevens controleert ONVZ met de gegevens in onze backoffice.
    U doet geen betaling, ONVZ heeft geen inzicht in uw betaalgegevens en de bank heeft geen inzicht in uw gegevens bij ONVZ.

  • U kunt niet inloggen met iDIN, wat is de reden?

    De gegevens die ONVZ van de bank ontvangt moeten op dit moment 100% overeenkomen met de gegevens die ONVZ in de administratie heeft.
    Een aantal voorkomende mismatches zijn:

    • verschillen in huisnummer toevoeging
    • verschillen in voorletters
    • verschillen in schrijfwijze van tussenvoegsel
    • diakritische tekens (é, ë, à enz.) in de achternaam

    U kunt uw eigen gegevens bij de bank vergelijken met de gegevens bij ONVZ. Als er verschillen zijn in huisnummer-toevoeging, voorletters of schrijfwijze in tussenvoegsel, dan kunt u uw gegevens bij de bank aanpassen.

    In het geval van diakritische tekens in de achternaam is het helaas op dit moment niet mogelijk gebruik te maken van iDIN bij ONVZ. Gedurende de pilot wordt bepaald hoe we hierin verandering gaan brengen zodat iedereen gebruik kan maken van deze nieuwe inlogmethode.

  • Waarom kan ik met een en/of rekening geen gebruik maken van iDIN?

    Omdat u de rekening deelt met anderen, kunt u bij sommige banken (o.a. ABN Amro) geen gebruik maken van iDIN met deze rekening. In dat geval dient u uw persoonlijke rekening te gebruiken.

  • Welke banken bieden iDIN aan?

    iDIN wordt aangeboden door ABN AMRO Bank, ASN Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS bank en Triodos Bank. Consumenten (volwassenen) die internetbankieren bij deze banken, kunnen direct gebruik maken van iDIN.

  • Hoe voorkomen de banken dat phishing-criminelen misbruik maken van iDIN?

    Net als bij internetbankieren en betalen met iDEAL, wordt iemand die ervoor kiest om met iDIN bij een andere organisatie in te loggen, omgeleid naar een beveiligde inlogpagina van zijn eigen bank. De klant voert zijn toegangscodes alleen in op die beveiligde inlogpagina, met het webadres (URL) van zijn eigen bank en met een groen hangslotje dat is gekoppeld aan de naam van zijn bank. iDIN wordt dus alleen bij de eigen bank gebruikt, de toegangscodes belanden niet bij andere organisaties.

    Lees meer op de website www.veiligbankieren.nl

     

  • Meer informatie over iDIN

    Staat het antwoord op uw vraag er niet bij of heeft een specifieke bankgerelateerde iDIN vraag, dan kunt u contact opnemen met uw eigen bank. Wilt u meer algemene informatie over iDIN? U vindt dit op de website van iDIN.

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie X Sluit deze melding