Wat is een betaalverzoek? En hoe werkt het?
Een betaalverzoek is een digitale acceptgiro die u per e-mail ontvangt. Betalen via een betaalverzoek is veilig, snel en ook nog beter voor het milieu.
Een betaalverzoek betalen is simpel. U klikt op de blauwe knop 'Betaal' in de u-mail. U komt dan op de beveiligde betaalpagina en ziet meteen onze factuurgegevens. U betaalt gewoon via uw eigen bank via een betaalverzoek.
Zo werkt een betaalverzoek
- open de e-mail met het betaalverzoek
- klik op de blauwe knop ‘betaal’
- kies de betaalmethode en klik op akkoord
- betaal de rekening of premie
Als u betaald heeft via een betaalverzoek kleurt de betaalstatus van de betaalstrook in uw e-mail direct van blauw naar groen.
Goed om te weten
-
Als u betaald heeft via een betaalverzoek kleurt de betaalstatus van de betaalstrook in uw e-mail direct van blauw naar groen. Zo weet u dat u betaald heeft, en degene aan wie u betaalt ook. Simpel en duidelijk.
-
Als de betalingstermijn is verstreken, kunt u het betaalverzoek niet meer betalen en kleurt de betaalstatus in de betaalstrook rood. U wacht in dat geval de aanmaning in de vorm van een nieuw betaalverzoek af, die u binnen 21 dagen moet betalen.
-
Een betaalverzoek is altijd alleen gericht aan de ontvanger. Er worden géén betaalgegevens in de e-mail verstuurd of opgevraagd. Tijdens de betaling ziet u altijd precies hoeveel u aan ons betaalt. Een betaalverzoek verloopt altijd via de internetbankieromgeving van uw eigen bank. Voor extra veiligheid worden betaalverzoeken digitaal gesigneerd en de inhoud versleuteld tot aan uw inbox.
-
Wij gebruiken uw gegevens alleen om de betaling via betaalverzoek mogelijk te maken en uit te voeren. Ook worden via betaalverzoeken twee tijdelijke cookies op uw computer opgeslagen. Het eerste cookie geeft ons anonieme statistieken van het gebruik van de service, uw gegevens worden dus niet gebruikt. Het tweede cookie zorgt ervoor dat uw gegevens tijdens de betaling niet verloren gaan. Beide cookies worden na het einde van de sessie verwijderd.