Heeft u vragen? Bel 030 639 62 22 English

Toestemming vragen

Zo werkt het.

Voor sommige zorg is vooraf toestemming van ons nodig. Pas dan krijgt u de kosten vergoed. Deze toestemming wordt ook wel een machtiging genoemd. In veel gevallen zal uw zorgverlener dit voor u regelen. Soms moet u zelf toestemming vragen. We proberen u binnen 7 dagen een reactie te geven.

Als u zelf toestemming vraagt, kunt u uw documenten sturen via het contactformulier.

Of per post:

ONVZ

Afdeling Machtigingen

Postbus 392

3990 GD Houten

U kunt uw aanvraagformulier ook direct opsturen aan onze medisch adviseur als u dat liever wil. Zet dan in de adresgegevens 't.a.v. de medisch adviseur'.

Voor een aantal zorgsoorten staat bij die vergoeding wat u met de aanvraag moet meesturen. Of u vindt daar een formulier dat u kunt (laten) invullen.

Dit geldt voor de volgende zorgsoorten:

Voor een aantal zorgsoorten geven wij u extra uitleg over de aanvraagprocedure. Die vindt u hieronder per zorgsoort:

Goed om te weten

  • Een aanvraag voor hulpmiddelen kan een leverancier meestal voor u beoordelen

    Wij hebben met een groot aantal leveranciers van hulpmiddelen afspraken gemaakt over onder meer de toestemmingsprocedure. Als u naar een van deze leveranciers gaat, beoordeelt deze uw aanvraag. Uw leverancier en ons Service Center kunnen u vertellen of dat zo is.

  • Heroverweging hoeft niet te betekenen dat uw aanvraag toch wordt goedgekeurd

    Het kan voorkomen dat u geen toestemming krijgt. Bent u het hier niet mee eens? Dan kunt u ons vragen er nog eens naar te kijken. Wij noemen dit heroverweging. Bekijk vooraf samen met uw arts of er meer informatie nodig is voor de behandeling van uw aanvraag. Heroverweging betekent niet dat uw aanvraag wordt goedgekeurd.

Heeft u nog vragen?
We staan voor u klaar

Meer contactopties

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.