Heeft u vragen? Bel 030 639 62 22 English

De ZorgConsulent
Persoonlijke gids in zorgland

 U kunt voor of na uw behandeling tegen problemen aanlopen. De ZorgConsulent helpt u dan de regie weer in handen te nemen.

Maatwerk voor uw situatie

Bij ONVZ staan we voor een goed en gezond leven. We helpen en inspireren u het hele jaar door om gezondere keuzes te maken. En uiteraard zijn we er ook voor u als u zorg nodig heeft. U staat er dus niet alleen voor, want onze ZorgConsulenten staan voor u klaar. Zij zijn uw persoonlijke gids in zorgland en helpen u graag, wat uw persoonlijke situatie ook is.

Telefoon: 0800 022 14 50 (gratis) op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur, kies voor optie 2.

details

Zorgverlener kiezen
Hulp bij het vinden of kiezen

Bij ONVZ heeft u de optimale vrijheid om uw dokter of ziekenhuis te kiezen. Zo’n keuze is echter niet altijd eenvoudig. Daarom is het soms goed te overleggen met iemand die niet alleen een luisterend oor biedt, maar ook het zorglandschap kent. Een professional die u terzijde kan staan bij het maken van uw keuze.

chat

Gesprek met arts of specialist
Een goede voorbereiding helpt

U heeft in een gesprek met de arts of specialist meestal maar weinig tijd om duidelijk te maken wat er aan de hand is. Het is daarom verstandig om u goed voor te bereiden. De ZorgConsulent helpt u daar graag bij.

Bemiddeling

Na een diagnose
Wat zijn de mogelijkheden

Heeft u een diagnose gekregen waardoor een uitvoerig behandeltraject ingaat? De ZorgConsulent bespreekt met u de mogelijkheden. De ZorgConsulent luistert naar uw verhaal, neemt met u het behandeltraject door en geeft u handvatten om met uw arts in gesprek te gaan.

Bemiddeling

Second opinion
Wat is er mogelijk

Twijfelt u over de diagnose die uw huisarts, medisch specialist of andere zorgverlener met u heeft besproken? Of over een voorgestelde behandeling? Dan kunt u hierover de mening van een andere zorgverlener vragen. Dit noemen we een second opinion. De zorgverlener die de second opinion uitvoert, geeft alleen zijn of haar visie en zal niet de verdere behandeling uitvoeren.

Een second opinion is bedoeld om u zo goed mogelijk te informeren voordat u een beslissing neemt over een behandeling. Samen met de ZorgConsulent kunt u kijken wat de mogelijkheden zijn en waar u terecht kunt voor zo’n second opinion. De ZorgConsulent kan u ook helpen om het gesprek voor te bereiden dat u met uw huidige zorgverlener gaat voeren vóór of na de second opinion.

Bemiddeling

Regie terug in handen
Grip kwijt tijdens uw zorgtraject

In uw zorgtraject kan er van alles gebeuren. Het gaat volgens u soms te snel of juist te langzaam waardoor u misschien onrustig wordt of het gevoel heeft dat u niet uw eigen keuzes kunt maken. Het kan ook zo zijn dat u niet de gewenste klik heeft met uw zorgverlener. Met al deze scenario’s kunt u terecht bij de ZorgConsulent. De ZorgConsulent komt samen met u tot de kern van het probleem en geeft u handvatten om weer grip te krijgen op uw zorgtraject.

Preventie

Na een ziekenhuisopname
Thuiszorg en praktische zaken

Voorafgaand aan of tijdens uw opname in het ziekenhuis kunt u contact opnemen met de ZorgConsulent om te bespreken wat er in uw situatie mogelijk is en geregeld moet worden. De ZorgConsulent kan u informeren en adviseren en geeft handvatten om in gesprek te gaan met zorgverleners en regie te krijgen en houden op uw zorgtraject.

Goed om te weten

De ZorgConsulent is geen zorgverlener en kan daarom geen diagnose stellen of medische handelingen verrichten. De informatie die de ZorgConsulent geeft, is dan ook geen vervanging van het medische advies dat uw zorgverlener geeft.

Zorgadvies nodig?

Bel de ZorgConsulent. Onze ZorgConsulenten weten welke instanties er zijn en denken graag met u mee. Ook zijn ze goed op de hoogte van de laatste wet- en regelgeving.



Telefoon: 0800 022 14 50 (gratis) van 8.30 tot 17.30 uur, kies voor optie 2

Heeft u nog vragen?
We staan voor u klaar

Meer contactopties

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.