Heeft u vragen? Bel 030 639 62 22 English

Klachten over Wlz-zorg

Er zijn verschillende instanties waar u uw klacht kenbaar kunt maken.

Bent u niet tevreden over de diensten van het zorgkantoor, een zorgverlener of over de zorg die u heeft ontvangen? Dan zijn er verschillende instanties waar u uw klacht kenbaar kunt maken. Hieronder lichten we de verschillende mogelijkheden toe.

Zorgorganisatie

Met een klacht over een zorgverlener of de ontvangen zorg kunt u altijd terecht bij de organisatie die de zorg heeft verleend (de zorgorganisatie). Zij hebben een klachtenfunctionaris die uw klacht in behandeling neemt en samen met u naar een oplossing zoekt. Wilt u een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris, neem dan contact op met uw zorgorganisatie.

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Als u te maken heeft met zorg en ondersteuning uit de Wet langdurige zorg (Wlz) heeft u recht op gratis cliëntondersteuning. De cliëntondersteuner kan u onder andere helpen wanneer u een klacht heeft. Wilt u gebruikmaken van deze cliëntondersteuning? Neem dan contact op met uw zorgkantoor, Adviespunt Zorgbelang of MEE NL.

Zorgkantoor

U kunt met uw klacht ook altijd terecht bij uw zorgkantoor. Via de website van Zorgverzekeraars Nederland kunt u opzoeken onder welk zorgkantoor u valt: www.zn.nl/Zorgkantoren. Op de website van uw zorgkantoor staat precies omschreven hoe u een klacht kunt indienen.

Zorgadvies nodig?

Bel de ZorgConsulent. Onze ZorgConsulenten weten welke instanties er zijn en denken graag met u mee. Ook zijn ze goed op de hoogte van de laatste wet- en regelgeving.



Telefoon: 0800 022 14 50 (gratis) van 8.30 tot 17.30 uur, kies voor optie 2

Heeft u nog vragen?
We staan voor u klaar

Meer contactopties

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.